בצל מלחמת הסחר: המסחר בבורסה בת"א ננעל בירידות

מניות הבנקים הובילות את הבורסה לירידות • מניות הארביטראז' הכבדות פתחו בפערים חיוביים • ירידות בחוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט

בניין הבורסה בתל-אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל-אביב / צילום:תמר מצפי

התנודתיות בוול סטריט מגיעה לתל-אביב, והמסחר המקומי נסגר היום (ד') בירידות. אמש תיקנו המדדים בניו-יורק, והבוקר נרשמת מגמה מעורבת באסיה. החוזים העתידיים על המדדים האמריקאים נסחרים בירידות על רקע החרפת מלחמת הסחר בין ארה"ב וסין.

 

כאמור, לאחר הירידות החדות השבוע בניו-יורק רשמו אמש המדדים עליות של 1%, כשמניות הטכנולוגיה הכבדות שסובלות כבר תקופה מסנטימנט שלילי תיקנו אמש באגרסיביות. מעבר לתיקון הזה פורסמו הלילה בארה"ב הרשימות של המוצרים הסינים עליהם יטיל הנשיא טראמפ מכסים, נתון שאינו תורם ליציבות הכלכלית הדרושה כדי להחזיר את השווקים לפסים של יציבות.

בתל-אביב נפתח היום יום המסחר האחרון של השבוע בסימן הירידות החדות במניית שיכון ובינוי . לא ברור אם הירידות במניה מיצו את עצמן, אך בכל מקרה הלחץ על המניה צפוי להמשיך כל עוד לא ברורה החשיפה המלאה של החברה לחקירת השוחד באפריקה.

מניות הארביטראז' הכבדות פתחו בפערים חיוביים. טבע  וטאואר  פתחו בפערים חיוביים של יותר מ-2%. אלביט מערכות  פתחה בפער של יותר מ-1%. בי קומיונקיישנס  פתחה בפער חיובי של כמעט 7%, לאחר ששאול אלוביץ ובני משפחתו התפטרו אתמול מדירקטוריון החברות שמחזיקות בשליטה בבזק. 

מניית בזן  ריכזה עניין, לאחר שהבוקר פרסמה מעלות כי היא בוחנת העלאת דירוג החברה אם תמשיך להציג שיפור בתוצאות הכספיות ותציג יחס מתואם חוב ל-EBITDA הנמוך מ-3.5 לאורך מחזור העסקים, תוך שמירת נזילות הולמת. במסגרת השיקולים של מעלות אוזכרו יתרות הנזילות של החברה, הביצועים הטובים של הקבוצה במהלך 2017 שעלו על הצפוי בעקבות ניצולת מתקנים גבוהה ומרווחי זיקוק ופטרוכימיה גבוהים, זאת על אף שיפוצים משמעותיים בחלק ממתקני הקבוצה.