בצל הנעילה האדומה בוול סטריט: המסחר בת"א נסגר בירידות

אמש נפלו המדדים המובילים של וול סטריט, ו"מדד הפחד" זינק • אלוביץ' התפטר מדירקטוריון אינטרנט זהב - מניות בי קום הגיבו בירידות • מדד ת"א ביומד מוביל בירידות

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

יום המסחר הראשון של חודש אפריל בוול סטריט התקיים על רקע הטלות המכס של סין, שטלטלו את השווקים והנחיתו את כל המדדים המובילים. גלי ההדף הגיעו גם לתל-אביב, שבה המסחר היום (ד') נסגר בירידות שערים.

 

חול המועד פסח לא הביא עמו דרמות גדולות במסחר השבוע עד כה, כאשר אתמול עמדו שיכון ובינוי וקדימהסטם בשני הקצוות של יום המסחר.

שיכון ובינוי  רשמה ירידות גדולות על רקע חקירות על תשלומי שוחד לכאורה במדינה באפריקה, ובערב ליל הסדר פירסמה החברה את דוחותיה הרבעוניים שלא העידו על נתונים מרשימים במיוחד, והמניה הגיבה בהתאם, אך לקראת סוף המסחר היום חזרה לעליות קלות. 

קדימהסטם  צנחה במסחר לאחר שהחברה נכנסה לשלב הניסוי הקליני בחולי ALS והכריזה על מינויו של פרופסור יוסף איצקוביץ'-אלדור כדירקטור בדירקטוריון החברה. 

אינטרנט זהב  הודיעה הבוקר על התפטרותו של שאול אלוביץ מדירקטוריון החברה. עמי בר לב שמשמש כיועץ המשפטי של יורוקום יחליף אותו. אלוביץ התפטר לאחרונה מתפקידו כדירקטור בחברת בזק, וגם בני משפחתו שישבו בדירקטוריון התפטרו אף הם, וזאת כחלק מניסיונות המכירה של קבוצת יורוקום כולה שנמצאת כרגע תחת השגחת בית המשפט והבנקים לקראת ניסיונות למכירתה.
בי קומיונקיישנס  נסחרה בירידות.

עמיר שיווק  נסחרה בעליות בסמוך לדיווח על שיתוף הפעולה המיעוד שלהם עם BOL לשיווק קנאביס רפואי לבתי מרקחת.
(לסיפור המלא)

קומפיוגן  סיימה את המסחר היום בירידות. זאת לאחר שאתמול דווח כי החברה חתמה על הסכם למסחור אחד המוצרים שלה למדימיון (MedImmune). תמורת הרישיון למוצר, הנמצא בשלב ראשוני של פיתוח, תעניק מדימיון מקדמה של 10 מיליון דולר וסכום של עד 200 מיליון דולר באבני-דרך במידה והמוצר יגיע לשוק. בנוסף תעניק תמלוגים מן המכירות, אם וכאשר יהיו. אם תפתח מדימיון יותר ממוצר אחד על בסיס הידע שמעבירה לה קומפיוג'ן במסגרת הסכם זה, עשויות ההכנסות להגיע אף לסכום גבוה יותר.
(לסיפור המלא)

מניות הביומד של הבורסה הובילו את המסחר הנמוך. להוציא את בריינסוויי , ביו ויו  ורדהיל , כל המניות במדד היו במגמה שלילית. ביוטיים  בתחתית המדד.

היו"ר ובעל השליטה בחברת מנרב , אברהם קוזניצקי, מבקש להעניק לפיני דקל, מנכ"ל מנרב, אופציות ל-4% ממניות החברה, במחיר מימוש שתואם את שווי השוק של החברה, ולא גבוה ממנה באופן מורגש. מחיר המימוש עומד כיום על 436 שקל למניה - שווה-ערך לממוצע מחיר מניות מנרב ב-30 ימי המסחר שקדמו למועד קבלת האישורים הנדרשים לתנאי ההעסקה החדשים.
(לסיפור המלא)

כלל תעשיות שוב מתכוונת להנפיק את החזקותיה בחברת המשקאות הקלים יפאורה (30.45%) ולרשום למסחר בבורסה קצת פחות ממחצית מההחזקות הללו, על-פי הערכות לפי שווי חברה של כ-2 מיליארד שקל. יתרת המניות בחברת המשקאות נמצאת בידי קרור , שעתה נדרשת על-ידי כת"ש להכריע במהלך החודש הקרוב האם בכוונתה לרכוש את מניות יפאורה מידי כת"ש במלואן, ובאיזה מחיר היא מעוניינת לעשות כן.
(לסיפור המלא)