הפרסומת ל-9 מיליון - שוב הכי אהובה; סופר פארם - הזכורה

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת של GOLF & CO לא נכנסת לדירוג, למרות שהיא המושקעת ביותר השבוע

תשעה מיליון / צילום מסך
תשעה מיליון / צילום מסך

אין הרבה שינוי בתמהיל הפרסומות שעלו המסך השבוע - כך גם לא בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות. הפרסומת הזכורה ביותר היא הפרסומת של סופר-פארם, ששומרת על המקום הראשון זה השבוע השני ברציפות. הפרסומת, באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, היא מכירתית במהותה, וכמו כל הפרסומות של סופר-פארם, היא מוגשת בשפה תקשורתית אסטתית מאוד הנמשכת לאורך זמן, מה שמקל מאוד על צריבתה בתודעה הכללית ללא קשר למהות ההצעה. שיעורי הזכירה לפרסומת נמוכים בכ-22% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 7.9%.

במקום השני בדירוג הזכורות ממוקמת הפרסומת לנביעות, באמצעות משרד הפרסום יהושע TBWA. נראה כי המשרד אימץ מחדש את ז'אנר הפרסומות המזמרות שהיה נהוג עד לפני מספר שנים בענף, שמיושם בשבועות האחרונים גם בפרסומת שעשה יהושע לרשת אייס. מבחינת הזכירות, נראה כי הבחירה משחקת לטובת הפרסומות: נביעות כאמור ממוקם במקום השני בדירוג הזכורות, ואייס במקום השישי. מבחינת אהדה שתי הפרסומות מצליחות פחות: נביעות ממוקמת במקום החמישי בדירוג האהדה. 

תשעה מיליון / צילום מסך
 תשעה מיליון / צילום מסך

הפרסומת ל-9 מיליון, באמצעות משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, היא הפרסומת האהובה ביותר השבוע. שיעור האהדה לפרסומת זו נמוך בכ-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 26.8%.

צמוד אליה ממוקמת הפרסומת לסלקום באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO. הפרסומת שומרת על שיעורי אהדה גבוהים - זאת למרות שכלל לא שודרה השבוע.

לעומתה, הפרסומת של GOLF & CO לא נכנסת לדירוג, למרות שהיא המושקעת ביותר השבוע. הקמפיין של גולף, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי, כולל 3 פרסומות עם השקעה כוללת שעומדת על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום על כמעט מיליון שקל.

עוד עולה מנתוני יפעת כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע עומד על 757, בדומה לשבוע שעבר (752). סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים עומד על כ-36.3 מיליון שקל, מעט נמוך בהשוואה לתקציב הכולל שהיה בשבוע שעבר (37.9 מיליון שקל).