רגע לפני החג: המסחר בבורסה בת"א ננעל בעליות קלות

בזק הובילה את הירידות עם דימום של יותר מ-7% • די פארם הודיעה השבוע על כניסתה לתחום הקנאביס, והמניה זינקה אתמול בלמעלה מ-150% • נורסטאר, החברה-האם של קבוצת גזית גלוב, דיווחה אתמול על סיום הסכם השליטה המשותפת של חיים כצמן, דורי סגל ואריקה אוטוסון

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') במגמה חיובית. לאחר שבוע של טלטלות בשווקים העולמיים, אשר השפיעו על הבורסה בת"א, ננעל המסחר בעליות שערים קלות. המסחר יתחדש בשבוע הבא, כאשר שעות המסחר תהיינה קצרות מהרגיל, הודות לחול המועד. 

 

בזק  פרסמה את דוחותיה, ובהתחשב בשנה הסוערת שעברה עליה אפשר לומר שהתוצאות היו בהתאם. הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-9.8 מיליארד שקל, ירידה של 2.9% ביחס ל-2016, הרווח הנקי לבעלי המניות הגיע ל-1.24 מיליארד שקל, ירידה של 0.7% ומעט מעל הצפי לפי אזהרת הרווח, וה-EBITDA (רווח בניכוי ריבית, מס, פחת והפחתות) ירד ב-5.8% לכ-3.8 מיליארד שקל. כזכור, אזהרת הרווח פורסמה על רקע ירידה נוספת בשוויה של החברה הבת, yes המספקת שירותי טלוויזיה.
(לסיפור המלא)

בי קומיונקיישנס  הובילה את המסחר השלילי של מדד תל-אביב 125. גם חברות הבת שלה, בזק ואינטרנט זהב , רושמות ירידות משמעותיות.

רשות ני"ע מנסה להחיות את אחד המהלכים המתוקשרים שלה אשתקד, שכשל לפי שעה מלהגיע לבורסה. הרשות, בהובלת ענת גואטה, הודיעה אתמול כי היא "פועלת להסרת חסמים בקרנות טכנולוגיה עילית", ובמסגרת זו "אישרה את הגדלת רכיב הנכסים הלא סחירים המרבי, מ-50% ל-75% משווי נכסי הקרן" [להרחבה].

חברת די פארם  הודיעה השבוע על כניסתה לתחום הקנאביס. די פארם, אשר כמו טוגדר ומדיוי התנהלה עד כה כשלד בורסאי, הודיעה על כוונתה למזג לתוכה חברה בתחום הקנאביס. בדומה לחברות האחרות שהודיעו הודעות דומות לאחרונה, ההודעה הובילה לזינוק במניית החברה, כאשר אצל די פארם הזינוק הוא קיצוני במיוחד. אתמול זינקה המנייה בלמעלה מ-150%.

חברת הנדל"ן המניב הגלובלית גזית גלוב  סיכמה את הרבעון הרביעי של 2017 ברווח נקי של 583 מיליון שקל, בדומה לרווח הנקי שרשמה ברבעון המקביל ב-2016.

עוד בגזרת גזית גלוב: נורסטאר , החברה-האם של קבוצת גזית גלוב דיווחה אתמול על סיום הסכם השליטה המשותפת של חיים כצמן, דורי סגל ואריקה אוטוסון בחברה. על-פי ההודעה, השלושה חתמו על ביטול ההסכם בעלי המניו שמכוחו שלטו בנורסטאר יחדיו [לקריאה נוספת].

בנק ירושלים לא מוותר על החלום להתמזג עם דקסיה ישראל . אתמול שלח בנק ירושלים מכתב לדירקטוריון דקסיה ישראל ובו הוא קורא לו להיפגש ולדון באפשרות להתמזג איתו. מיזוג בין שני הבנקים ייצור בנק עם הון עצמי של כ-1.5 מיליארד שקל. פנייה זו מפתיעה למדי, שכן היא מתרחשת כ-10 ימים בלבד לאחר שבעלי השליטה הקודמים בבנק - דקסיה העולמית - מכרה את מניותיה בבורסה למוסדיים, מה שהפך את הבנק לבנק ללא גרעין שליטה [לידיעה המלאה].

רשת רמי לוי   פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2017 ולשנת 2017 כולה. בסיכום שנתי, הרשת סיימה את שנת 2017 עם גידול של כ-11.8% בהכנסותיה לכ-5.07 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-4.54 מיליארד שקל בשנת 2016 (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). המנייה נפלה אתמול בלמעלה מ-11.9%.

עוד מרמי לוי: הרשת משיקה לראשונה סדרת מוצרי פרימיום תחת המותג הפרטי שלה שתכלול כ-50 מוצרים חדשים - כך נודע ל"גלובס". הסדרה תכלול מוצרים במגוון רחב של קטגוריות, בהן תערובות של קטניות, חומוס וסלטים, רטבים, פסטות ובשרים מטוגנים, אשר פותחו יחד עם השפים מאיר אדוני, אביב משה וג'קי אזולאי, וימותגו תחת השם "נבחרת השפים" במסגרת המותג הפרטי של הרשת, בהשקעה של מיליוני שקלים. המוצרים יושקו בסניפי הרשת מיד אחרי חג הפסח.

אל על הגישה אתמול עתירה דחופה לבג"ץ כנגד האישור לאייר אינדיה להפעיל את הטיסות לישראל במסלול המקוצר החסום בפני אל-על. העתירה הוגשה כנגד ממשלת ישראל, ראש הממשלה, מנהל רשות התעופה האזרחית, שר התחבורה ואייר אינדיה. מנייתה חברה נפלה אתמול בכ-3.7%.

חברת עמיר שיווק  בחקלאות תוסיף לרכז עניין גם היום, לאחר שמוקדם יותר השבוע חתמה על מזכר הבנות להשקעה של 27 מיליון דולר בחברה לגידול ושיווק של קנאביס. עמיר שיווק עוסקת בשיווק ובהפצה של ציוד ומוצרים לחקלאות ובנדל"ן מניב, ומרחיבה כעת את עיסוקיה לתחום הצומח החדש.