ת"א: ירידות בסיום המסחר בבורסה; די פארם זינקה בכ-150%

טבע דיווחה בימים האחרונים על השקה של שתי תרופות גנריות חדשות בארה"ב • מנורה מבטחים סיכמה את 2017 עם דוחות חזקים • רשת רמי לוי פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה ב-12% •  די פארם הודיעה על כוונתה למזג לתוכה חברה בתחום הקנאביס

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (ד') בירידות על רקע הנעילה השלילית בבורסות וול סטריט אמש. המסחר באירופה מתנהל בירידות ומושפע מהמתרחש אמש בניו-יורק, והחוזים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית.

 

כאמור, המסחר בניו יורק הסתיים אמש במגמה שלילית, בסופו של יום תנודתי שחווה עליות ומורדות. הנאסד"ק סבל מנפילת מניית פייסבוק והדאו הפגין חולשה לאחר ששלשום רשם את העלייה החדה ביותר מאז אוגוסט 2015. מניות הטכנולוגיה נסחרו בירידות משמעותיות.

טבע  דיווחה בימים האחרונים על השקה של שתי תרופות גנריות חדשות בארה"ב. ההשקה הגדולה בין השתיים היא של התרופה (Lialda (mesalamine, שמיועדות לטיפול בקוליטיס כיבית קלה עד בינונית. התרופה - טבליות בשחרור מושהה במינון של 1.2 גרם - הגיעה לטבע כחלק מסל המוצרים של אקטביס שנרכשה ב-2016.

המכירות השנתיות של התרופה בארה"ב עמדו על כ-1.1 מיליארד דולר בשנה, נכון לינואר 2018. מדובר בתרופה שמיוצרת במקור על-ידי חברת התרופות Shire, וגרסה גנרית מוקדמת יותר אושרה ב-2017, לחברת Zydus [לידיעה המלאה].

חברת רביעית בבורסה בתל אביב הודיעה היום על כניסתה לתחום הקנאביס. די פארם  אשר כמו טוגדר ומדיוי התנהלה עד כה כשלד בורסאי, הודיעה על כוונתה למזג לתוכה חברה בתחום הקנאביס. בדומה לחברות האחרות שהודיעו הודעות דומות לאחרונה, ההודעה הובילה לזינוק במניית החברה, כאשר אצל די פארם הזינוק הוא קיצוני במיוחד. כרגע נסחרת די פארם לפי שווי של 21.7 מיליון שקל [לידיעה המלאה].

רשת רמי לוי  שיווק השקמה, שבבעלות איש העסקים רמי לוי , פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2017 ולשנת 2017 כולה. בסיכום שנתי, רשת רמי לוי שיווק השקמה סיימה את שנת 2017 עם גידול של כ-11.8% בהכנסותיה לכ-5.07 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-4.54 מיליארד שקל בשנת 2016 (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות) [לקריאה נוספת].

עוד מרמי לוי:  הרשת משיקה לראשונה סדרת מוצרי פרימיום תחת המותג הפרטי שלה שתכלול כ-50 מוצרים חדשים - כך נודע ל"גלובס". הסדרה תכלול מוצרים במגוון רחב של קטגוריות, בהן תערובות של קטניות, חומוס וסלטים, רטבים, פסטות ובשרים מטוגנים, אשר פותחו יחד עם השפים מאיר אדוני , אביב משה וג'קי אזולאי, וימותגו תחת השם "נבחרת השפים" במסגרת המותג הפרטי של הרשת, בהשקעה של מיליוני שקלים. המוצרים יושקו בסניפי הרשת מיד אחרי חג הפסח [להרחבה]. 

תוצאות אנלייט אנרגיה מתחדשת  לרבעון הרביעי ולשנת 2017 מעלות כי קיים גידול של 100% בהספק המערכות המניבות ובהקמה בהשוואה לשנה החולפת וצפי להמשך גידול משמעותי בשנה הקרובה.

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט: "2017 היתה שנה של האצה משמעותית בפעילות החברה; השלמנו הקמת שתי חוות רוח חדשות באירלנד ובקרואטיה ובנוסף נכנסנו להקמה של חוות הרוח הגדולה בתולדות החברה בסרביה, וכן של חמש חוות סולאריות חדשות בישראל, במסגרת זכייתנו במכרזי התעריף של רשות החשמל. במקביל אנו מקדמים פעילות פיתוח משמעותית לחוות סולאריות בהונגריה וחוות רוח בקוסובו. אנו מאמינים שעד למחצית 2018 נוכל להתחיל להקים את פרויקט הרוח בעמק הבכא וכן לקדם משמעותית את פרויקטי הרוח הנוספים, ובראשם פרויקט הדגל "רוח בראשית". החברה נמצאת כיום במהלך הקמה של חוות חדשות בהספק כולל של כ- 150 מגה ואט ומעריכה שכבר במהלך 2018 תיכנס להקמה של למעלה מ- 180 מגה ואט נוספים. אלה חדשות מצוינות עבורנו, אשר תוצאתן תהיה הגדלה משמעותית ביותר של היקפי המכירות של החברה".

חברת התעופה אל-על  הגישה הבוקר עתירה דחופה לבג"ץ כנגד האישור לאייר אינדיה להפעיל את הטיסות לישראל במסלול המקוצר החסום בפני אל-על. העתירה הוגשה כנגד ממשלת ישראל, ראש הממשלה, מנהל רשות התעופה האזרחית, שר התחבורה ואייר אינדיה.

קבוצת הביטוח הפניקס , שנמצאת בשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, ממשיכה להציג תוצאות חזקות בצל המגעים הנמשכים למכירת השליטה בה - והפעם לחברת סיריוס האמריקאית, שנמצאת בשליטה סינית. הפניקס סיכמה את 2017 עם רווח כולל של כ-869 מיליון שקל - שיפור של כ-25% ביחס לתוצאות חזקות מלכתחילה שרשמה הקבוצה ב-2016. הרווחיות הזו ממצבת את הפניקס בצמרת ענף הביטוח, עם הרווח הגבוה ביותר בענף, ועם הרווח הגבוה ביותר אי-פעם מבחינתה [להרחבה].

מנורה מבטחים  מסכמת את 2017 עם דוחות חזקים. החברה סיכמה את השנה עם עלייה של כ-72% ברווח הכולל, שהסתכם בכ-339 מיליון שקל. החברה שווה כיום כ-2.7 מיליארד שקל, והיא הודיעה ב מקביל לדוחות כי תחלק בקרוב דיבידנד בהיקף של 50 מיליון שקל [לידיעה המלאה].

חברת עמיר שיווק בחקלאות  שמוחזקת בשרשור על-ידי איגוד החקלאים, חתמה על מזכר הבנות להשקעה של 27 מיליון דולר בחברה לגידול ושיווק של קנאביס. עמיר שיווק עוסקת בשיווק ובהפצה של ציוד ומוצרים לחקלאות ובנדל"ן מניב, ומרחיבה כעת את עיסוקיה לתחום הצומח החדש [להרחבה].

הרעה בצעת הרכש לדלק אנרגיה : האם תשובה ישפר ההצעה? בדלק מעריכים שאם תתבצע הנפקה של החברה שתקבל את התזרימים ממאגר תמר, שווי המינימום שלה יעמוד על 200 מיליון דולר [לקריאה נוספת].

אמנת  פרסמה היום את התוצאות הכספיות לשנת 2017. מהדוחות עולה כי הרווח התפעולי גדל בכ-4.7% והסתכם ב-11.6 מיליון שקל. הרווח המיוחס לבעלים של חברת האם עלה בכ-23.9% לכ-15.9 מיליון שקל. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד ראשון בשנת 2018 בסך של 8 מיליון שקל כך שעבור תוצאות שנת 2017 יעמוד היקף הדיבידנד על סך 18 מיליון שקל.

רווח הון של כ-873 מיליון שקל ממכירת החזקה של 9.25% במאגר תמר "סידר" לקבוצת דלק  של יצחק תשובה קפיצה של 94% ברווח הנקי ב-2017, לעומת שנת 2016, לרמה של כ-1.2 מיליארד שקל [להרחבה].