חברת טבע משיקה גרסה גנרית לתרופה לקוליטיס

התרופה הגיעה לטבע כחלק מסל המוצרים של אקטביס • המכירות השנתיות של התרופה בארה"ב עמדו על כ-1.1 מיליארד דולר בשנה, נכון לינואר 2018

חברת טבע / צילום: רויטרס
חברת טבע / צילום: רויטרס

חברת התרופות טבע הודיעה בימים האחרונים על השקה של שתי תרופות גנריות חדשות בארה"ב. ההשקה הגדולה בין השתיים היא של התרופה (Lialda (mesalamine, שמיועדות לטיפול בקוליטיס כיבית קלה עד בינונית. התרופה - טבליות בשחרור מושהה במינון של 1.2 גרם - הגיעה לטבע כחלק מסל המוצרים של אקטביס שנרכשה ב-2016.

המכירות השנתיות של התרופה בארה"ב עמדו על כ-1.1 מיליארד דולר בשנה, נכון לינואר 2018. מדובר בתרופה שמיוצרת במקור על-ידי חברת התרופות Shire, וגרסה גנרית מוקדמת יותר אושרה ב-2017, לחברת Zydus.

ההשקה הנוכחית מצטרפת להשקה גנרית קודמת עלייה דיווחה טבע בשבוע שעבר, של התרופה ALOXI, הניתנת בהזרקה ומיועדת למניעת בחילות והקאות שעלולות להיגרם כתוצאה מטיפול כימותרפי. התרופה משמשת גם למניעת בחילות והקאות ב-24 השעות שלאחר ניתוח. מכירות התרופה בארה"ב בשנה שהסתיימה בנובמבר 2017 הסתכמו ב-459 מיליון דולר. לצד טבע, גם חברת Dr.Reddy's קיבלה אישור והשיקה גרסה גנרית משלה לתרופה, וחברת Cipla השיקה במקביל גנריקה מאושרת לתרופה, בהתאם להסכם שלה עם יצרנית התרופה המקורית, Helsinn.