איוב קרא: האחריות על יבוא ציוד אלחוטי תעבור ליבואנים

"אני שמח שהייתה לי הזכות להקל על יבואנים", אמר היום שר התקשורת • מנהל אגף במשרד אמר שבייבוא המסחרי המטרה היא להעביר את האחריות ליבואן שיקבל אישור מיידי להכניס ציוד אלחוטי; מדובר על כל ציוד קורן, נתבים, רחפנים, שלטים ועוד

איוב קרא / צלם: תמר מצפי
איוב קרא / צלם: תמר מצפי

"קיבלתי תלונות בלי סוף בנושא יבוא ציוד אלחוטי ואני שמח שממלא מקום מנכ"ל המשרד, מימון שמילה, העלה את זה. אני שמח שהייתה לי הזכות להקל על יבואנים". כך אמר היום (ג') שר התקשורת איוב קרא. שמילה אמר ש-40% מהפריטים שיובאו לישראל יהיו פטורים מאישור וזו התכלית של הבשורה.

קרא דיבר על ההקלות הצפויות ביבוא ציוד אלחוטי. "אנחנו נעביר את האחריות ליבואנים ואנשים שלנו יבדקו בשטח את המוצרים המיובאים. יש פה סיכון גדול שלקחנו. ולכן אנחנו מפרטים את ההוראות כיצד לייבא. יהיה לנו צוות מפקחים שיאכוף את המגבלות שהטלנו".

גדעון שטרית, מנהל אגף במשרד, אמר שבייבוא המסחרי המטרה היא להעביר את האחריות ליבואן שיקבל אישור מיידי להכניס ציוד אלחוטי. מדובר על כל ציוד קורן, נתבים, רחפנים, שלטים ועוד. למעשה במסלול האוטומטי היבואן מתחייב שהוא עומד בכל התקנים. הבדיקות שלנו לוודא שכל מה שנכנס עומד בתקנים ומה שלא אנחנו נאסוף את הציוד.

גדעון שטרית הוסיף ואמר שסדר גודל של 60% מהפריטים המיובאים ביבוא אישי לא ידרשו אישור בעקבות הרפורמה. ציוד שכן יידרש אישור ייבדק והרוכש יידרש להחזיר אותו או להמציא אישורים מתאימים. "אם לא אישרנו רחפן מסוג מסוים אנחנו נדאג שהציבור יידע על כך".