דירה להשכיר מבקשת לרכוש בניינים מוכנים בהיקף 700 יח"ד

טוענת כי הפרויקטים שיושכרו על-ידה במלואם בהנחה, מיועדים בסופו של יום להימכר לגופים מוסדיים כנכס מניב המשקף תשואה של 5%

פרויקט דירה להשכיר בשכונת המשתלה. הדמיה: אסף פרץ
פרויקט דירה להשכיר בשכונת המשתלה. הדמיה: אסף פרץ

חודש וחצי לאחר שרכשה פרויקט מגורים בן 109 דירות בחיפה שהחלה בנייתו מחברת שכטמן, מפרסמת חברת דירה להשכיר קול קורא ליזמים ובעלי קרקע פרטיים, למכור לה מגרשים עם היתר בנייה או לקראת היתר, לבנייה של בניינים הכוללים מינימום 50 דירות ומקסימום 200 דירות, באזורי ביקוש. בסך הכל מבקשת דירה להשכיר לרכוש פרויקטי מגורים המיועדים ל-700 דירות, שיהיו מיועדות להשכרה ארוכת-טווח. הפרויקטים יימסרו לחברה כשהדירות כבר מוכנות לאכלוס, כאשר לאחר בנייתם והשכרתם, מתעתדת דירה להשכיר למכור את הפרויקטים לגופים מוסדיים כנס מניב.

הפרויקטים יתבססו על הון עצמי שתעמיד החברה הממשלתית, ובעיקר על-ידי מימון חיצוני שיועמד על-ידי מוסדות פיננסיים כמקובל בסקטור העסקי, בדומה לפרויקט הראשון בחיפה שנרכש באמצעות מימון ממשקיע מוסדי. בשיחה שקיים מנכ"ל דירה להשכיר עוזי לוי עם "גלובס" ציין לוי כי התשואה בפרויקט בחיפה צפויה לעמוד על 5%. את הפרויקטים מצפה דירה להשכיר למכור לגופים מוסדיים או לקרנות ריט למגורים, שיחזיקו וינהלו אותו כנכס מניב לאורך שנים.

יש לציין כי נוכח הנתונים על ההאטה במכירת דירות, מכירת קרקע עם היתר בנייה או לקראת היתר עם פרויקט בשלמותו, משתלמת במיוחד ליזמים, שלא יידרשו לצאת בשיווק הפרויקט ולשאת בעלויות פרסום ושיווק, להציג לבנק מכירות של דירות לטובת ליווי בנקאי, ולנהל פרויקט הכולל שינויי דיירים כמקובל במהלך הבנייה. יחד עם זאת, החברה אינה מעמידה אחוז מסוים וקבוע של הנחה מתבקש במסגרת הקול קורא, ומנהלת משא ומתן פרטני עם יזמים שפונים אליה. לטענת החברה בפרויקט הראשון שרכשה בחיפה, הכולל כאמור 109 יחידות דיור אותן רכשה ב-132 מיליון שקל, מגולמת הנחה של 12% במחיר של כל דירה שרכשה החברה.