עליות בסיום המסחר בבורסה; מניית הפועלים דשדשה

מלחמת הסחר שהנשיא טראמפ מאיים להצית שלחה את ה-S&P 500 לירידות חדות בסוף השבוע, והבורסה המקומית הגיבה אתמול בהתאם ■ עליות חדות בפתיחת המסחר בניו יורק

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א התנהל היום (ב') בעליות, לאחר הירידות החדות שנרשמו אתמול בסגירת המסחר. מדד ת"א 35 עולה בלמעלה מ-1%, כמו גם מדד ת"א 125. בסוף השבוע נרשמו ירידות שערים חדות בניו-יורק ובשאר בורסות העולם. המסחר בבורסות אסיה מתנהל בירידות והחוזים העתידיים מאותתים על פתיחה ירוקה בבורסות ניו-יורק.

 

ביום חמישי זרק הנשיא טראמפ פצצה ולאחר שהטיל מכסים על יבוא פלדה ואלומיניום לארה"ב, הודיע שיעלה מכסים חדשים בהיקף לא מבוטל של 50 מיליארד דולר על מוצרים שמיובאים מסין. זאת - בשל הפגיעה המתמשכת בקניין רוחני של פירמות אמריקאיות. משרד הסחר הסיני הגיב שיטיל מכסים על יבוא לסין מארה"ב בהיקף של 3 מיליארד דולר אם הבית הלבן לא יכנס למו"מ עם ביג'ינג.

בלילה שלאחר מכן אישר בית הנבחרים האמריקאי להגדיל את תקרת החוב של ארה"ב, מה שיאפשר עבודה בתפוקות מלאות של הממשל הפדרלי. עלו חששות כי טראמפ ישתמש בווטו הנשיאותי שלו כדי להפיל את התקציב, אך בסופו של חתם, אם כי תחת מחאה.

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות פסגות, מסביר כי על פי הערכות, "אם תהיה מלחמת סחר גלובלית ואם יהיו בה מנצחים קשה לי לראות תרחיש שבו ארה"ב היא לא המנצחת. בסוף לארה"ב יש את כל הכלים לנצח במלחמה הזו". 

לשאלה על ההשפעה של תרחיש שכזה על ישראל, ענה "אם כל הסחר העולמי יורד זה משפיע. היתרון של ישראל הוא שרוב הייצוא שלה הוא מתמחה. את הסחורה של צ'ק פוינט אי אפשר לקנות במקום אחר יותר בזול. הפגיעה הכי קשה תהיה כנראה באירופה. הייצוא האירופי לארה"ב הוא באזור ה-600 מיליארד דולר ויש לאירופים עודף מסחרי של 100 מיליארד מול ארה"ב. לאירופה אין כמעט יכולת תגובה ומעבר לכך לוקח לה המון-המון זמן להגיב. כל החלטה כזו צריכה לעבור במוסדות של האיחוד ואח"כ בממשלות"[לידיעה המלאה]. 

קווליטאו  המשיכה במסחר חיובי במיוחד זה היום השני. אתמול דיווחה החברה  כי סיכמה את 2017 עם שיפור בתוצאות, תוך שהציגה דוחות מצוינים. בעקבות פרסום התוצאות לשנה החולפת, בלטה אתמול מניית קווליטאו עם זינוק של 37% במחזור גבוה, וזאת בניגוד למגמה ברורה של ירידות חדות בבורסה המקומית. 

בזק , אינטרנט זהב  ובי קומיונקיישנס  ריכזו עניין לאחר שאתמול פורסם כי קבוצת יורוקום והבנקים נמצאים במירוץ למצוא משקיע לחברה או לפחות לחלק מנכסיה עד לסוף השבוע הקרוב. ביום חמישי יצטרכו הצדדים לעדכן את השופט איתן אורנשטיין בדבר התקדמות המגעים, וזאת לקראת דיון שייערך בבית המשפט לאחר חג הפסח.

אם יתברר שאין התקדמות לקראת הסדר, עשוי אורנשטיין להיענות לבקשת הפירוק של החברה האחות יורוקום נדל"ן, מה שיביא לכך שקונסורציום הנושים של חברת הנדל"ן יקבל לידיו את מניות חברת חלל - נכס מרכזי של קבוצת יורוקום. [לקריאה נוספת].

בנק הפועלים  סיים את שנת 2017 עם 2.66 מיליארד שקל, בדומה לרווח של שנת 2016. זו השנה השנייה שבה הרווח מושפע לרעה מהפרשות בגין החקירה בארה"ב, שעמדו אשתקד על כ-700 מיליון שקל. בעקבות זאת עמדה התשואה על ההון על 7.5% בלבד, זאת בעוד הבנק מייצר בשנה סטנדרטית תשואה של 9-10% [להרחבה].

חברת חלל תקשורת  הודיעה אתמול כי היא חתמה על הסכם לרכישת לוויין חדש שייקרא "עמוס 8" [להרחבה].

הדוחות של שופרסל  העידו על הצמיחה של החברה ב-2017 שעומדת על 5% ברווחים, אם כי ברבעון הרביעי נרשמה שחיקה בהשפעת עלייה בהוצאות המימון שלה [להרחבה]. 

לסלקום הדוחות העידו על חדשות פחות טובות, עם הצטמקות של 24% ברווח הנקי לעומת 2016. הכנסות סלקום משירותים רשמו ירידה של 3.8% לרמה של כ-2.9 מיליארד שקל, כשבתחום הסלולר נרשמה ירידה של 10.8% לכ-1.9 מיליארד שקל, בעיקר מהשחיקה המתמשכת במחירי שירותים אלה לאור התחרות בשוק הסלולר, ובעקבות הסכם שיתוף רשתות עם גולן טלקום שנכנס לתוקף בתחילת הרבעון השני של 2017 [להרחבה].

חברת בראק אן.וי  עוברת לשליטתה של קבוצת אדלר ריל אסטייט הגרמנית. היום הודיעה אדלר כי זכתה להיענות כמעט מלאה בהצעת הרכש החלקית שהגישה למניות בראק אן.וי, ועקב כך היא תהפוך לבעלת השליטה בה, עם שיעור החזקה של כ-69.5% [להרחבה].

קבוצת הנדל"ן כלכלית ירושלים  פרסמה בסוף השבוע האחרון את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2017 כולה, שהצביעו על שיפור במרבית המדדים לעומת 2016. בשורה התחתונה, עברה החברה לרווח נקי של 68 מיליון שקל, לאחר שנתיים של הפסדים כבדים [לידיעה המלאה].

קבוצת איילון  הודיעה על הקפאת הנפקת המניות בשל היענות נמוכה מהמוסדיים למול התקדמות בהנפקת האג"ח, בעוד הקבוצה מפרסמת כי עברה ב-2017 לרווח כולל של כ-13 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-66 מיליון שקל שרשמה ב-2016 [להרחבה].

חברת האופנה המקוונת עדיקה סטייל  שהשלימה באמצע החודש הנפקת מניות והצעת מכר בהיקף כולל של כ-48 מיליון שקל (כ-25 מיליון שקל לתוך החברה), פרסמה אתמול דוחות טובים לרבעון הרביעי ולשנת 2017 כולה.

עדיקה, ש-69% ממניותיה מוחזקות על-ידי רשת גולף , הציגה קפיצה של 66% בהכנסות אשתקד, לעומת 2016, לרמה של 81.4 מיליון שקל (כ-66 מיליון שקל באמצעות אתרי עדיקה וכ-15 מיליון שקל מאתרי גולף) [להרחבה].

האם כניסתו של רמי לוי  תביא גם לסיום תפקידו של מנכ"ל רשת קופיקס ? על פי הערכות בשוק הקמעונאות מנכ"ל קופיקס, יקי ודמני, צפוי לסיים את תפקידו ולפרוש מניהול החברה, וזאת על רקע כניסתה של חברת רמי לוי לשותפות ברשת [לקריאה נוספת].

כלל ביטוח , שנסחרת בבורסה לפי שווי של כ-3.4 מיליארד שקל, סיכמה אתמול את תוצאותיה הכספיות לשנת 2017 בצל חדשות מרעידות שנחתו עליה באחרונה בהפתעה - המנכ"ל הדומיננטי שלה, איזי כהן, הודיע על פרישה זריזה יחסית. במסגרת הדוחות , ועל רקע התשואות החיוביות שהיו אשתקד, כלל עסקי ביטוח הציגה שיפור בתוצאותיה, עם גידול של כ-200% ברווח הכולל, שהסתכם בכ-370 מיליון שקל ב-2017 [לידיעה המלאה].

יוניטרוניקס , הנמצאת בשליטת קרן פימי פרסמה הבוקר התוצאות לשנת 2017, ומציגה גידול של 24% בהכנסות ל- 185 מיליון שקל וזינוק חד ברווחיות ומעבר לרווח נקי. כמו כן עלייה של כ-75% ברווח הגולמי ומעבר לרווח תפעולי של 8.9 מיליון שקל.

חברת הביומד פלוריסטם  הודיעה על הצטרפותו של ד"ר רוג'ר ג'פס, כיהן עד שנת 2016 כמנכ"ל משותף בחברת יונייטד ת'רפיוטיקס ולפני כן הוביל את התוכנית הקלינית של אמג'ן בתחום ה-Neupogen, לוועדה ליעוץ אסטרטגי של החברה. 

לקראת המיזוג עם אלביט מערכות , פרסמה תעש את דוחותיה המציגות הכנסות של כ-2.3 מיליארד שקל בשנה החולפת, צמיחה של 4.5% לעומת 2016 [להרחבה].