מהחודש הבא ניתן יהיה לשלם באשראי בכל המוניות מנתב"ג

ההחלטה תסייע בעיקר לתיירים שנוחתים בישראל ללא כסף מזומן ■ לפי נתוני רשות שדות התעופה כ-40% מהתיירים עוזבים את נתב"ג במוניות

מוניות / צילום: ערן לם
מוניות / צילום: ערן לם

נחמד ויעיל: נוסעים הנוטלים מוניות  מנתב"ג יוכלו לשלם גם בכרטיס אשראי ולא רק במזומן. שירות שהוא יעיל בעיקר עבור תיירים שמגיעים ללא מזומנים ארצה, כשלפי נתוני רשות שדות התעופה כ-40% מהתיירים המגיעים לישראל יוצאים מנתב"ג במוניות. השירות ייכנס לתוקף ב-22.04.18 ולפיו למעשה מחייבת רש"ת את כלל המוניות היוצאות מנתב"ג להציע לנוסעים את אפשרות תשלום במערכת סליקת אשראי. הנוסעים יוכלו לבחור אם לשלם במזומן או בכרטיס אשראי. מה שנותר לשים לב הוא שהנהגים מקפידים על חובתם למחיר נסיעה בהתאם לתעריפים שקבע משרד התחבורה: כשהנוסע יכול לבחור בין תעריף לפי הפעלת מונה או בין תעריף לפי מחיר בין עירוני כקבוע בחוק. נהגי המונית רשאי לגבות תוספות כקבוע בחוק למשל עבור מזוודות.

אחרי שמכרז המוניות מנתב"ג בוטל כיום פועלות מוניות של תחנות שונות לטובת הנוסעים. ב"תור הרגיל" נגבה מהנוסעים מחיר מלא בהתאם למחירון ומוניות שממתינות בקומה השלישית לנוסעים אמורות להעניק 12% ממחיר הנסיעה. בקומה זו גם ממתינות מוניות שהוזמנו מראש על ידי הנוסעים.

1.7 מיליון נוסעים צפויים לצאת לחופשה בחו"ל במהלך חג הפסח, גידול של 17% לעומת שנה קודמת. מחר, יוצאים ילדי ישראל לחופשה וצפויים לעבור בנתב"ג כ-65,000 נוסעים. בימי השיא המספר יזנק ל-95,000 נוסעים. בהתאם לעומסים כדאי לנוסעים להיערך מבעוד מועד עם צ'ק אין מראש ועם הרבה סבלנות.