חקרה את אובר - ומונתה לסגנית היועץ המשפטי של החברה

תמי אלבראן הייתה שותפה במשרד עורכי הדין קובינטון וברלינג שאובר שכרה כדי לחקור את התרבות הארגונית בחברה ■ אחרי שהייתה ממחברות הדוח שהביא לעזיבת טראוויס קלניק את תפקיד מנכ"ל אובר, כעת היא מצטרפת לשורותיה

נהג משתמש בישומון של אובר / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
נהג משתמש בישומון של אובר / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

אובר מינתה את תמי אלבראן, ממחברות הדוח שהביא לעזיבת המייסד טראוויס קלאניק את תפקיד המנכ"ל, לסגנית היועץ המשפטי בחברה. בתפקידה הקודם אלבראן הייתה שותפה במשרד עורכי הדין קובינגטון וברלינג, שאובר שכרה לחקור את התרבות הארגונית בסטארט-אפ הנסיעות, ובה עובד גם התובע הכללי לשעבר של ארה"ב אריק הולדר.

החקירה נפתחה בעקבות התלונות על הטרדות מיניות שעלו ממאמרה של סוזן פאולר, שעבדה כמהנדסת בחברה. בעקבות הגילויים ולפיהם באובר אכן שררה תרבות ארגונית רעילה ובעייתית לנשים, החליט הדירקטוריון להחליף את קלאניק במנכ"ל הנוכחי, דארה קאסרושהאי.

אלבראן תחליף את אנג'לה פדילה, שכיהנה בתפקיד מאז 2015, וטיפלה במאות רבות של תביעות נגד החברה השנויה במחלוקת. מספר התביעות נגד אובר בחצי הראשון של 2017 בלבד עמד על 433 לפחות, לפי שירות החדשות המשפטי CNS. עילות התביעה היו, בין היתר, רשלנות, ביצוע בדיקות רקע לנהגים שאינן תואמות את הסטנדרט שקבעה החברה, תאונות ופציעות של נוסעים כולל מקרה מוות אחד, אי-מתן כספי ביטוח לנהגים, וסירוב לשרת נוסעים בעלי מוגבלויות. כעת אלבראן צפויה לרשת את הטיפול בתביעות הפתוחות הרבות: רק אתמול הוגשה תביעה ולפיה נהגי אובר סירבו להסיע אישה הסובלת משיתוק מוחין ונעזרת בכלב שירות, בלפחות 20 מקרים שונים.

למרות מאמציה להראות שהיא שינתה את דרכיה, אובר ממשיכה וכנראה תמשיך להסתבך בשלל נושאים משפטיים: החל מיחסה לנהגים, למידע ולסודות מסחריים, וכלה באינספור הבעיות המשפטיות שרכבים אוטונומיים צפויים ליצור. בפברואר האחרון הסכימה אובר לשלם לאלפבית, חברת-האם של גוגל, סכום שהוערך ב-245 מיליון דולר במניות כדי ליישב התביעה נגדה. אלפבית טענה שאובר גזלה ממנה את טכנולוגיית הרכבים האוטונומיים שלה. בנוסף, אם מקרה הדריסה של הולכת הרגל בידי המכונית האוטונומית, שהתרחש ביום שני האחרון, יגיע לידי תביעה, היא תהיה אחראית לטפל גם בעניין זה.

לפני כשבועיים מדינת פנסילבניה הגישה תביעה נגד אובר בשל דליפת פרטיהם של לפחות 13,500 נהגים ולקוחות לידי האקרים ב-2016. לדברי התובע הכללי של פנסילבניה, ג'וש שפירו, אובר שילמה להאקרים כ-100 אלף דולר כדי לטייח את הדליפה, במקום להודיע לרשויות האכיפה אודות המקרה. מאובר נמסר בתגובה כי מאז הדליפה התחלפה הנהלת החברה, וכי היא מתכוונת ללמוד מטעויותיה בעתיד. במהלך השנה שעברה נפתחו נגד אובר לפחות חמש חקירות דומות בשל התנהלות רשלנית בכל הקשור לאבטחת מידע.