יונייטד מוסיפה מושבים לקו לסן פרנסיסקו - ומה יקרה למחיר?

חברת התעופה תוסיף 2,000 מושבים בשבוע לקו הישיר מת"א לסן פרנסיסקו במהלך עונת הקיץ ■ מחיר הכרטיס צפוי לרדת בכ-300 דולר

סן פרנסיסקו / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

התחרות על הקו לסן פרנסיסקו מתחממת: חברת התעופה יונייטד איירליינס מגדילה את כמות היצע המושבים בטיסות היומיות שלה לסן פרנסיסקו מתל אביב. 

החל מחודש מאי תפעיל יונייטד את הטיסות בקו במטוסי ה-777-300 ER בהם 366 מושבים, לעומת 219 מושבים כיום. המשמעות היא הוספה של עוד 2,000 מושבים בשבוע בקו והורדת המחיר בכ-300 דולר לכרטיס טיסה, שמחירו מתחיל כיום ב-1,160 דולר לכרטיס. 

חלוקת המושבים במטוס הזה היא 204 מושבים במחלקת התיירים, 102 מושבים במחלקת האקונומי פלוס ו-60 מושבים במחלקת הפולאריס (עסקים). תוספת המושבים תהיה תקפה רק בעונת הקיץ (מסוף מאי עד אוקטובר).

במקביל, בנובמבר הקרוב תחל אל-על להפעיל טיסות ישירות בקו תל אביב-סן פרנסיסקו במתכונת של 3 טיסות שבועיות. הטיסות יופעלו במטוסי הדרימליינר, והמחיר ההתחלתי עומד על 1,200 דולר במחלקת תיירים.

הגדלת היצע המושבים במטוסי יונייטד לא מגיעה בשל התחרות מול אל-על, אלא לאור הביקוש ליעדי החוף המזרחי בארה"ב, לא רק על-ידי הקהל העסקי אלא גם על-ידי קהל המשפחות בעונת הקיץ. מזה שנים שיונייטד ישראל שואפת להגדיל את מפת היעדים שלה מישראל, אלא שמחסור במטוסים של החברה העולמית לא מאפשרים להקצות מטוסים בקווים מישראל - השווקים בסין ובמדינות המפרץ, שגדלים בהתמדה, "גוזלים" את מלאי המטוסים לקווים חדשים. עם זאת, הגדלת היצע המושבים היא האפשרות של החברה לצמוח.

לדברי מנכ"ל יונייטד בישראל, אבי פרידמן, החברה שוקלת להגדיל במאות מושבים גם את ההיצע בטיסת הבוקר היומית שלה לניוארק עם מעבר למטוס ה-777-300 ER במקום ה-777 כיום (שבו 267 מושבים, 50 מתוכם במחלקת העסקים). המשמעות היא עוד 100 מושבים בכל טיסה - בהמשך להגדלת היצע המושבים בקו כבר בשנה שעברה. את 2017 סיימה יונייטד עם צמיחה של 25% בתנועת הנוסעים, כשהטיסה (הלוך ושוב) יותר מ-541 אלף נוסעים בקווים לארה"ב.

בנוסף הודיע היום (ד') פרידמן כי החברה תשיק מחלקת אקונומי פרימיום בכל מטוסיה, לרבות בקווים לישראל. "החברה עשתה מחקרים וגילתה שיש לסגמנט הזה ביקוש פרויקט", נימק פרידמן. "מדובר במושבים מיוחדים שיוטמעו במטוסים במחלקה נפרדת עם רמת שירות אחרת ואוכל מותאם".

מהלך כזה נקטו שורה של חברות תעופה, כמו אל-על ובריטיש איירווייז. המשמעות היא הקטנת מספר המושבים במחלקת התיירים (לאור המרווח המתבקש לרגליים במחלקת הפרימיום אקונומי). פרידמן מדגיש כי המחלקה "לא תגרע מהפולאריס, שהיא מחלקה שעומדת בפני עצמה ומתחרה בכל המחלקות הראשונות של המתחרים". החלפת המטוסים בקו לניוארק כאמור תשדרג את מחלקת הפולאריס לנוסעים הישראלים.

בנוסף, החברה מסיימת בקרוב את השקעת הענק בסך 120 מיליון דולר בנמל הבית שלה בניוארק ניו יורק, בקיץ 2018 ייחנך טרקלין פולאריס חדש בטרמינל C. טרקלין זה יצטרף לאלה המוצעים בשיקגו ובסן פרנסיסקו. שאיפת יונייטד לפתוח טרקלין משלה מנתב"ג לא תצא אל הפועל לאור מחסור בשטח בנמל התעופה, כולל בזרוע E החדשה. נוסעי מחלקת הפולאריס של יונייטד משתמשים בשירותי טרקליני דן בנתב"ג. זאת ועוד, לטובת הנוסעים לניוארק מחזירה יונייטד את שרות ההליקופטרים Signature Service, שבתמורה ל-250 דולר יאפשר לנוסעים להגיע תוך 6 דקות למנהטן.