מסעדה | המקום האידיאלי למי שלא דופק חשבון לבריאות שלו

ב"מוטל" החליטו לשלב באופן מוגזם שתיים מהנאות החיים: אוכל לא בריא עם אלכוהול לא בריא באותה מידה ■ קיצוני, אבל טעים לאללה ■ ביקורת

קוקטיילי "דה אמריקן דרים" ו"רוקי  בלבואה" / צילומים: דור קדמי, גלעד לבנת, איריס פיירס
קוקטיילי "דה אמריקן דרים" ו"רוקי בלבואה" / צילומים: דור קדמי, גלעד לבנת, איריס פיירס

בעליו של טור זה הוא חובב אוכל רחוב ידוע. פלאפל, שווארמה, סביח, רק תנו לי. שלא לדבר על חומוס. אתם יודעים מה? גם פיצה והמבורגר הולך. אומנם לא תמיד זה בא כאן לידי ביטוי, אחרי הכול זהו מדור מכובד בעיתון מכובד, אבל נדמה לי שזה מבצבץ מבין השורות.

בשנים האחרונות, והדברים כנראה ידועים, חווה סצנת אוכל הרחוב בישראל פריחה אמיתית. יש הטוענים שפריחה זו באה על חשבון המסעדות ה"אמיתיות", כלומר אלו שבהן אוכלים ליד שולחן, ארוחה לוקחת שלוש שעות (טוב, שעה ועשרים. אף מסעדה בארץ לא מרשה יותר ללקוחותיה להיתקע אצלה ליותר משעתיים, לפחות לא אלו, ה"אמיתיות"). אחרי הכול, מיום שאייל שני החליט לדחוף הכול לפיתה, מי אנחנו שנתווכח.

אחד מתתי-הז'אנר המקסימים, והמפחידים ביותר, בתוך סצנת אוכל הרחוב (שלא תמיד מתרחשת באמת ברחוב, לפעמים היא רק שם קוד. גם אצל שני אפשר לשבת לאכול ואפילו בפלאפליות מן השורה יש בדרך כלל כמה כיסאות ואולי גם שולחן אחד או שניים), הוא ז'אנר האוכל המוגזם. הקיצוני. טראש מכנים זאת לעיתים. הוא מתרחש בדרך כלל בין כותלי ההמבורגריות למיניהן, העולות כפורחות כרקפות אחרי הגשם בכל פינה. בכלל, נדמה לי שהמבורגר הפך בשנים האחרונות למנה הלאומית של ישראל, על חשבון הפלאפל. בהמבורגריות הללו, בדרך כלל בשאפתניות שבהן, מתחוללת שואה עורקית מבהילה למדי. אל ההמבורגר הלא ממש בריא כשלעצמו, בואו נודה על האמת כבר עכשיו, מתווספות מיני תוספות ההופכות את הקציצה עצמה לתמימה ולילדותית. גבינות שמנות, כבדי אווז, לחמניות בריוש, מיונזים משונים, פרוסות נקניק שמן פי אלף מהבשר הטחון עצמו, ומה לא. נדמה לי שהחלוצה בתחום הייתה מסעדת יומנגוס הפופולרית, ששכנה פעם בפאתי קלנסווה ועברה די מזמן לתחנת הדלק שליד כפר מונש (מת על השם הזה) שעל כביש 4, ויש לה כיום גם סניף בכפר סבא.

המבורגר / צילומים: דור קדמי, גלעד לבנת, איריס פיירס
 המבורגר / צילומים: דור קדמי, גלעד לבנת, איריס פיירס

בתל-אביב מובילה את הסצנה הזו כבר כמה שנים מסעדת פונדק דה-לוקס בשוק הפשפשים, והסניף שלה בכיכר דיזנגוף. תוכלו לפגוש שם אפילו גלידה אמריקאית עם בייקון. כבר סיפרתי לכם על הזוועות הנהדרות הללו לפני כמה שנים. גם על בר הקוקטיילים הוטל אימפריאל כבר יצא לי לדבר כאן לא מעט, גם הוא מקום אפעס לא ממש רגוע בקוקטיילים היצירתיים והמוגזמים שלו (לטובה, לטובה). כי אם כבר להגזים, אז עד הסוף.

עכשיו חוברים להם יחדיו שני בתי ההבראה ההסתדרותיים הללו למשהו חדש המאיים לשבור את השוק, ועל הדרך לקבור אותנו סופית תחת שכבה עבה של כולסטרול. מוטל החדש מבית היוצר של אנשי הדה-לוקס והאימפריאל, החליט, בטח כבר ניחשתם, לשלב יחדיו שתיים מהנאות החיים הקטנות והמושחתות הללו. אוכל לא בריא עם אלכוהול לא בריא לא פחות. זה לא חדש כמובן, אלא שההגזמה הנ"ל היא החידוש פה. בוא נגזים עם הכול. קוקטיילים, אוכל, עיצוב, יו ניים איט.

והנה, דווקא הקוקטיילים כאן הם טיפה פחות מופרעים מאחיהם הגדולים בהוטל אימפריאל המקורי שברחוב הירקון (שגם הוא מתרשת לאחרונה בדרכים יצירתיות למדי). כלומר, לפחות אם גם אתם חושבים ששטר מזויף של דולר עם דיוקנו של דונלד טראמפ הוא דבר רגוע. האחרון הונח על שולי המשקה שלי, שנקרא, "דה אמריקן דרים" וכלל ויסקי ברבן, אמארו מונטנגרו, פרנט ברנקה, וליקר ארטישוקים בשם צ'ינאר. אשתי הלכה על קוקטייל בשם רוקי בלבואה, שכלל מרטיני ביטר, אפרול, ורמוט רוסו ובירת אשכוליות. שניהם היו נהדרים. אבל זה כידוע בכלל מדור המסעדות ולכן גם אכלנו. אוכל מוגזם למדי, כאמור.

כדורי תירס ותפוחי אדמה עם פרמז'ן, מצופים בפירורי פנקו*, והכול בטיגון עמוק. מעין שניצלוני תירס בגרסה מושחתת. נקניקיית חזיר, צ'דר וחלפניו בלחמנייה עם בצל מקורמל, כרוב כבוש וחרדל "פשוט" (לשון התפריט). המבורגר הבריסטקט (כך בתפריט), כלומר חזה בקר, נטחן גס והוגש, שוב, עם גבינת צ'דר, פלפלי חלפניו מקסיקניים מוחמצים (יופי של דבר) ואיולי צ'יפוטלה. כל זה בלחמניית בריוש עם חמוצים... מטוגנים!

עוף מטוגן וסלט קיסר / צילומים: דור קדמי, גלעד לבנת, איריס פיירס
 עוף מטוגן וסלט קיסר / צילומים: דור קדמי, גלעד לבנת, איריס פיירס

קינחנו בקראק פאי, הלהיט התל אביבי התורן של השנים האחרונות. עוגה דחוסה של שיבולת שועל, עם קרם וניל, קרם פרש וגרידה של ליים.

הכול היה מוגזם מאוד, וגם, מה לעשות, טעים לאללה. בילוי מושחת, אפלולי, אבל כזה שאפשר לקחת אליו גם את הילדים, כמו שעשינו אנחנו, במיוחד אם זה קורה קרוב לשעת הפתיחה, וליהנות מתענוגות ילדותיים משהו, עם טוויסט עדכני ומבוגר במידה. כלומר, לא יותר מדי. בקיצור, יופי של דבר, אם אתם חיים בלי מחר.

כדאי להכיר | פירורי פנקו. פירורי הלחם היפניים הגדולים הללו ישדרגו לכם כל שניצל ביתי פשוט ותמים. אם תוסיפו גם חרדל לביצה הטרופה הקלאסית, תקבלו מעדן של ממש. להשיג בכל מרכול שכונתי. הפנקו הם גדולים ו"אווריריים" יותר מהפירורים הרגילים.

מוטל פרטים: עולי ציון 7, יפו (שוק הפשפשים), טל' 077-67077053, א'-ש' 02:00-18:00 מחירים: המבורגר - 49 שקל, נקניקייה - 38, כדורי תירס - 34, קראק פאי - 36, קוקטייל אמריקן דרים - 54, קוקטייל רוקי בלבואה - 44 שקל. השורה התחתונה: טוב