סטארט-אפ | פודקאסט

האזינו: ראיון עם היזם הישראלי שעשוי להיות שותפו של מאסק

02/08: יגאל רייכלגאוז, Cortica • הסטארט-אפ קורטיקה פיתח אלגוריתם שמאפשר לזהות אובייקטים בווידאו ותמונות ■ היום נחשף ב"גלובס" כי טסלה של אלון מאסק, המבקר בישראל, במגעים לשיתוף פעולה עם החברה

יגאל רייכלגאוז, מנכ"ל קורטיקה / צילום: לירן שטרית
יגאל רייכלגאוז, מנכ"ל קורטיקה / צילום: לירן שטרית

"דמיין לעצמך עולם שבו כל המכוניות הינן רכבים אוטונומיים - וברכבים הללו מתוקנות מערכות שלמדו איך לזהות עצמים וסיטואציות בכביש, כמו הולכי רגל, תמרורים, ועוד. אבל מה קורה כשיש מקרה חדש שהמערכת לא נתקלה בו? בדיוק בגלל זה, המערכת שלנו יודעת ללמוד אקטיבית, ממש כמו המוח האנושי, תוך כדי הנהיגה של הרכב. הוא סופגת את כל המידע בזמן אמת ולומדת מידע חדש ללא הנחיה מבחוץ".

כך הסביר לנו יגאל רייחלגאוז, מנכ"ל ומייסד-שותף בחברת קורטיקה, מה הטכנולוגיה של החברה שלו עושה, בפרק ה-8 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים. המשקיעים של קורטיקה התרשמו, והיא גייסה עד היום קרוב ל-70 מיליון דולר, בין היתר מהורייזון ונצ'רס של המיליארדר ההונג-קונגי לי קא-שינג, ומקרן ההון סיכון של חברת סמסונג. לרשימה המכובדת עשוי להצטרף בקרוב שם נוצץ במיוחד: אלון מאסק, שהגיע לאחרונה לביקור בישראל, בין היתר כדי לבחון שיתוף פעולה עם החברה או השקעה בה - כפי שנחשף ב"גלובס".

"אנחנו מגדירים מחדש את עולם הלמידה הממוחשבת על ידי בניית אלגוריתמים שיודעים ללמוד לבד על בסיס מידע קיים וחדש", אומר רייחלגאוז. נשמע פשוט? לא ממש. רווחי? נראה שכן. הרעיון של קורטיקה לבנות "דור חדש" של טכנולוגיות בינה מלאכותית, הפך למעניין מאוד עבור לקוחות רבים מהעולם הביטחוני והאזרחי, לרבות גופים המפתחים ומוכרים כלים ומערכות אוטונומיות. למשל: מכוניות, רחפנים ומצלמות.

קורטיקה הוקמה ב-2007 על בסיס מחקר בטכניון, שבו ניסו רייחלגאוז יחד עם יהושע זאבי וקארינה אודינייב לבנות אלגוריתם שיוכל "לחקות" פעילות עצבית של מוח בכדי לזהות עצמים בתמונות ובווידיאו. את הידע וההישגים הטכנולוגיים שצברו (תוך שימוש, בין היתר, ברשתות עצביות ממוח של חולדה) יישמו במגזר הביטחוני. אחר כך הגיעו גם המשקיעים המקצועיים.

איך מגייסים כסף למיזם כזה?

רייחלגאוז: "בזמנו, משקיעים לא ידעו להתייחס אלינו כי לא היה לנו מודל עסקי סגור ועסקנו בתחום פחות מוכר. הטכנולוגיה באותם שנים נחשבה לפחות חשובה, והיה לנו פחות דברים להוכיח. כיום, בינה מלאכותית כבר לא נשמעת כמו קללה לאנשים".

מהן המגמות בתחום הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה? כיצד הטכנולוגיה של קורטיקה באמת עובדת? ואיך בונים חברה ש"צמחה" באקדמיה, והופכים אותה לאחד הסטארט-אפים המסקרנים בישראל? האזינו לפרק ה-8 של עוד פודקאסט לסטארטאפים.

■ ■

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).