נעילה מעורבת בבורסה בתל אביב על רקע שטף הדוחות

היום בגזרת הדוחות הכספיים: איילון פרסמה דו"ח מקדים, פרוטרום, אורביט, אלביט מערכות וישרס

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בת"א ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, לאחר שהתנהל בעליות ניכרות במשך רוב יום המסחר. המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים.

 

מדד הבנקים הכולל את חמשת הבנקים הגדולים במשק: בינלאומי , דיסקונט , לאומי , מזרחי טפחות ופועלים , בלט לשלילה היום.

חברת הלוואות אמריקאית נוספת בדרכה לגיוס הון וגיוס חוב בבורסה בתל-אביב. הבוקר דיווחה ענקית ההשקעות האמריקאית KKR כי זרוע המימון שלה, קורפורייט קפיטל טראסט (CCT), תצא לאחר חול המועד פסח לגיוס של כ-100 מיליון דולר בהנפקת אגרות חוב ראשונה למשקיעים בתל-אביב. במקביל תבצע החברה גם רישום כפול של מניותיה בתל-אביב, מתוך כוונה לבצע כאן בעתיד גם גיוסי הון (לסיפור המלא).

ריכזו עניין

גולד  - איש עסקים מוכר, בכיר בחברת מספנות ישראל (חברה בת של גולד בונד), נחקר היום (ג') באזהרה על-ידי חוקרי להב 433 במשטרה, בחשד למעורבות בפרשת השוחד לכאורה ששילמה מספנות ישראל לפקידי ממשל באפריקה. זאת, לפי החשד, על-מנת לקדם עסקאות למכירת ספינות משמר מתוצאת מספנות ישראל ועסקאות נוספות. איש העסקים נחקר במשך שעות ארוכות (לסיפור המלא).

חברת החזקות הביומד כלל תעשיות ביוטכנולוגיה  הודיעה אמש (ב'), כי החברה-הבת שלה (35%) מדיוונד מנהלת מו"מ לעסקה אסטרטגית. כת"ב הודיעה כי בנק ההשקעות שגויס למשימה, Moelis and company, מתמחה בתחום של מיזוגים ורכישות. מכאן ניתן להעריך כי המו"מ נסוב באפשרות למכירת החברה. על פי ההערכות, מכירה כזו תתבצע רק אם תהיה בפרמיה משמעותית על מחיר השוק (לסיפור המלא).

פרשות בזק ויורוקום: מנכ"לית בזק סטלה הנדלר, הודיעה אמש (ב') ליו"ר החברה, דוד גרנות, כי תפרוש מתפקידה ב-1 ביולי 2018 (לסיפור המלא). עוד בנושא: למה רק הנדלר משלמת את המחיר? למה לא רוצים לקנות את בזק? האם אנחנו בדרך לפירוק של קבוצת יורוקום ומי המרוויח העיקרי מהמצב הנוכחי (לניתוח המלא).

קבוצת הבנייה והתשתיות אשטרום קבוצה תקים עבור חברת גינדי החזקות פרויקט ענק ("בית בפארק") בהיקף של 1,429 דירות ב-27 בניינים, בשטח כולל של כ-210 אלף מ"ר, ליד צומת סביון שבאור יהודה. מהדיווח שהעבירה הבוקר אשטרום לבורסה עולה, כי היקף ההכנסות הצפוי מביצוע העבודות בפרויקט צפוי להסתכם בכ-1.05 מיליארד שקל בתוספת מע"מ, סכום שיהיה צמוד למדד תשומות הבנייה למגורים (לסיפור המלא).

אג"ח שיכון ובינוי: מחיריהן של האג"ח הארוכות של חברת שיכון ובינוי  ממשיכים להישחק, על רקע חקירת השוחד בחברה והאירועים הנלווים לה. אמש נסחרו האג"ח מסדרות 8-6 בירידות שערים של 0.5% עד 1%, והשלימו נפילות של 5% עד 6% מתחילת 2018. זאת לאחר שחברת מידרוג החליטה להוריד בדרגה אחת את דירוג החוב של שיכון ובינוי, מ-A1 ל-A2. איגרות החוב של החברה משקפות כיום תשואות (לא צמודות) של 4.2%-3.6% עם משך חיים ממוצע (מח"מ) של 6.3-4 שנים (לסיפור המלא).

דוחות כספיים

שורת דוחות כספיים התפרסמו היום:

ישרס - ה-NOI (הכנסות נטו משכר דירה) מנכסים זהים הסתכם בכ-280 מיליון שקל בשנת 2017 - עלייה של כ-2% בהשוואה ל-NOI של כ- 274.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי הסתכם בשנת 2017 בכ-330.4 מיליון שקל לעומת כ-342.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח הנקי השנתי נובעת בעיקרה מהכנסות מסים חד פעמיות שרשמה החברה ב-2016 עקב ירידת מס החברות. ההון המאוחד של החברה הסתכם בכ-2.6 מיליארד שקל (כ-44% מסך המאזן), לעומת כ-2.2 מיליארד שקל (כ-39%) בסוף 2016.

פרוטרום - ענקית הטעמים הישראלית פרסמה על עלייה ניכרת בהכנסות השנתיות מ-1.15 מיליארד דולר ל-1.36 מיליארד דולר. הרווח הנקי עלה בשיעור ניכר יותר מ-111 מיליון דולר ל-151 מיליון דולר, כשהרווח הנקי למניה עומד על 2.52 דולר לעומת 1.85 בשנה שעברה. עם זאת, ללא נטרול השפעת מטבע הרווח הנקי היה גבוה יותר ועמד על 218 מיליון דולר. יש לציין שנטרול השפעת המטבע עמד על 64.5 מיליון דולר וזאת לעומת 3.9 מיליון בשנה שעברה. כמו כן, החברה הציגה גידול משמעותי בהון החברה שעומד כעת על 878 מיליון דולר לעומת 664 בשנה שעברה. בנוסף החברה דיווחה על דיבידנד בסך של 50 אגורות למניה. גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון התייחס היום לדוחות: "נראה לנו שהתמחור ממשיך להיות אגרסיבי מדי. התמחור הגבוה בולט יותר לאחרונה על רקע עליות התשואות בארה"ב והביצועים החלשים של רוב המניות בסקטור מאז תחילת השנה".

אורביט - לאחר שהפכה פימי לבעלת השליטה בחברה, אורביט מדווחת על התוצאות השנתיות שלה לשנת 2017. החברה הציגה הכנסות בגובה של 39 מיליון דולר לשנת 2017 וזאת לעומת 30 מיליון דולר בשנה שעברה. למרות העלייה המשמעותית בהכנסות החברה עדיין מציגה הפסד נקי של 4.4 מיליון לשנת 2017 וזאת לעומת 4.9 מיליון דולר בשנה שעברה.

אלביט מערכות  - החברה דיווחה על מחזור מכירות שעומד על 3.37 מיליון דולר לשנת 2017 וזאת לעומת מחזור של 3.26 לשנת 2016. הרווח התפעולי עומד על 1 מיליארד דולר לעומת 960 מיליון דולר בשנה שעברה. החברה גם לא הראתה שינוי גדול בשורת הרווח התחתונה כשהוא עומד על 239 מיליון דולר לעומת 236 מיליון בשנה שעברה. בנוסף הודיעה החברה על דיבידנד בגובה של 0.44 דולר למניה (לסיפור המלא).

איילון  - החברה פרסמה היום דיווח מקדים על הנתונים הכספיים לשנה החולפת אשר יפורסמו בעוד יומיים (ה'). לפי הפרסום, חלה עלייה של כ-1 מיליארד שקלים בסה"כ כל הנכסים שבידי החברה מ-10.56 מיליארד ל-11.5, שרובם המוחלט הגיע מהתחייבויות. מבחינת שורת הרווח הנקי, החברה רשמה הפסד של 27 מיליון שקלים השנה לעומת הפסד של 23.6 מיליון שקלים בשנה שעברה. עם זאת - נתון זה לא מספר את כל הסיפור. בשורת הרווח הכולל החברה הציגה רווח של 12.5 מיליון שקל, וזאת לעומת הפסד של 67 מיליון בשנה שעברה. ההבדל בין הרווח הנקי לרווח הכולל נובע ברובו מכך שבשנה שעברה החברה כללה בהפסד 39 מיליון שקל הפסד מפעילות שהופסקה ו-4.5 הפסד המסווג כ"אחר", והשנה החברה רשמה לחיוב הכנסה של 39 מיליון שקלים המסווגים כ"אחר".