חוזרת דרך הקירות: מלאנוקס תספק תשתיות רשת לבורסת ת"א

4.5 שנים אחרי שעזבה אותה בסערה, זכו פתרונות ה-Ethernet של מלאנוקס במכרז תשתיות הרשת של הבורסה לני"ע ■ לפי הערכות בשוק, היקף העסקה עומד על מאות אלפי דולרים

איל וולדמן ואיתי בן זאב / צילום: אילון לוי
איל וולדמן ואיתי בן זאב / צילום: אילון לוי

כארבע שנים וחצי לאחר שמלאנוקס עזבה את בורסת תל אביב בסערה, חברת הטכנולוגיה חוזרת לשתף פעולה עמה. מלאנוקס הודיעה היום (ב') כי פתרונות ה-Ethernet שלה (מתגים, כרטיסי רשת וכבלים) זכו במכרז תשתיות הרשת של הבורסה לניירות ערך. מלאנוקס תספק את הפתרונות עבור כל תשתיות התקשורת של הבורסה, מרשת המסחר ועד לרשת הפנים ארגונית. היקף העסקה לא נמסר, אך הערכות בשוק מדברות על מאות אלפי דולרים.

מלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בטכנולוגיות Ethernet ו-InfiniBand. במלאנוקס ציינו כי החברה תספק לבורסה מתגים מסדרת Spectrum, שתומכים בכל מהירויות הרשת הקיימות; ואת כרטיסי הרשת ConnectX-5 שיאפשרו גישה מיטבית לשרתי הבורסה, וכן כבלי חיבור מסוג LinkX.

"הבחירה בפתרונות של חברת מלאנוקס מאפשרת לנו להשיג את ביצועי התקשורת הטובים ביותר עבור תשתיות הבורסה, ותאפשר לנו לתת מענה להתפתחויות בשוק ההון ולאתגרים הטכנולוגיים הצפויים בשנים הקרובות", מסר מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב.

"אנו גאים בשיתוף הפעולה עם הבורסה לני"ע ובבחירתה בפתרונות שלנו", אמר מנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן. "בחירה זו מדגישה את היתרון הטכנולוגי, חוסן המוצרים והיתרון התחרותי שאנו מאפשרים ללקוחותינו. השימוש במוצרי מלאנוקס מאפשר לחברות וגופים מובילים בכל רחבי העולם לנצל מהירויות העברת נתונים בקצבים של 25, 50 ו-100 גיגהביט לשנייה, השהיית מידע נמוכה ביותר, ולכן ביצועים מרביים של מערכות המידע והאחסון שלהם. אנו מצפים להמשך שיתוף הפעולה עם הבורסה בתל אביב ועם בורסות ומוסדות פיננסים בכל רחבי העולם".

מלאנוקס נסחרת בנאסד"ק בשווי שיא של למעלה מחמש שנים שעומד על כ-3.9 מיליארד דולר. החברה נמחקה ממסחר בבורסה בת"א באוגוסט 2013, אם כי הטענות שלה לא היו מופנות ישירות לבורסה אלא לרגולציה בישראל, וזאת לאחר שבהתאם לרגולציה, מלאנוקס נדרשה לקבל את אישור בעלי המניות שלה להמשיך את כפל התפקידים של וולדמן כיו"ר ומנכ"ל החברה. בהמלצת חברת הייעוץ אנטרופי, גופים מוסדיים מישראל הצביעו נגד, וההצעה לא אושרה. בראיון ל"גלובס" לפני כחצי שנה נשאל וולדמן האם יש סיכוי שמלאנוקס תחזור להיסחר בת"א, והשיב בשלילה: "כשרציתי להירשם ברישום הכפול, כולם אמרו לי שלא כדאי. עשינו טעות, בגלל ציונות, אבל האווירה העסקית והרגולציה בארץ לא אפשרו", אמר. "היה שינוי משמעותי בבורסה וההנהלה טובה, אבל הרגולציה צריכה להיות יותר שקופה ודומה לארה"ב, יותר בעד חברות. כרגע, אנחנו לא מתכוונים ללכת בזיג-זג ולחזור".