בעקבות המיזוג עם מזרחי טפחות: מחר שביתה בבנק אגוד

העובדים יערכו מחר כנס הסברה ארצי על רקע המבוי הסתום במגעים על תנאי העובדים במיזוג עם מזרחי טפחות ■ "ועד העובדים: "אנחנו ממשיכים במאבק נגד מיזוג הבנק שיביא לפיטורי מאות עובדים"

הפגנת עובדי בנק אגוד מול משרדי בנק ישראל בירושלים / צילום: אלירן מלכי
הפגנת עובדי בנק אגוד מול משרדי בנק ישראל בירושלים / צילום: אלירן מלכי

עובדי בנק אגוד צפויים לשבות מחר (ג'), כך עולה מהודעת ועדי העובדים בבנק. הוועדים יקיימו מחר בצהריים כנס ארצי לעובדים על רקע מאבק העובדים בנושא מיזוגו לתוך מזרחי טפחות. בין הדוברים בכנס יהיה פרופ׳ ירון זליכה, המשמש כיועץ לוועד.

מטעם ועדי העובדים בבנק אגוד נמסר: ״אנחנו ממשיכים במאבק נגד מיזוג הבנק שיביא לפיטורי מאות עובדים. בעלי הבנק צריכים להבין, שלא תחתם שום עסקה בלי שיובטח עתידם ויובטחו זכויותיהם של כלל העובדים״.

נזכיר כי מזרחי טפחות חתם עם בעלי השליטה בבנק אגוד הסכם למיזוג בנק אגוד לתוכו. ההסכם נמצא על שולחנה של רשות ההגבלים העסקיים, שאמורה לפרסם את החלטתה אם לאשר את המיזוג בתוך מספר שבועות.

במסגרת המיזוג אמורים להיקלט במזרחי טפחות 700 מתוך 1,200 העובדים. לפי הערכות הנהלת הבנק מציע לעובדים העוזבים פיצויים בדומה לתוכניות הפרישה האחרונות בבנקים, קרי 270%. הועד מעוניין לשפר את התנאים, ולהביא לכך שתהיה תוכנית פרישה מרצון בלבד ולא פיטורים. כרגע אין התקדמות במגעים, ובמקביל למעט השביתה מחר לא צפויה בזמן הקרוב הסלמה בעיצומי העובדים. לפי הערכות רק לאחר החלטת רשות ההגבלים באשר למיזוג, המגעים ו/או מאבק הועד יואצו.