חברת APG הישראלית חשפה היום את המל"טים החדשים

המל"טים של חברת הסטארט-אפ יוכלו להמריא ולנחות אנכית, להמריא מסיפון ספינות קרב ולהעניק סיוע לוגיסטי לכוחות צבאיים באזורי לחימה ■ APG מפתחת כעת מל"טים שיוכלו לטוס ברצף במשך יותר מ-12 שעות

המל"ט החדש / צילום: APG
המל"ט החדש / צילום: APG

חברת הסטארט-אפ הישראלית APG, העוסקת בפיתוח של מל"טים (מטוסים ללא טייס), חשפה היום (ב') סדרה חדשה של כלי טייס בלתי מאוישים, שמתאפיינים ביכולות טיסה מתקדמות.

מדובר במל"טים שמכונים PERES ומסוגלים להמריא ולנחות אנכית, ולעבור מטיסה במצב אנכי לטיסה במצב אופקי. בחברה אמרו כי יכולות אלה הושגו בזכות שורה של פטנטים הרשומים על שמה, המאפשרים את הסטת מנועי המל"טים בזמן טיסתם. המל"טים יוכלו לשמש במשימות צבאיות כמו המראה מסיפון של ספינות קרב ומתן סיוע לוגיסטי לכוחות צבאיים שפועלים באזור לחימה. בעתיד המל"טים ימלאו צרכים אזרחיים כמו שינוע של חבילות וסחורות ללקוחות, ניטור של גידולים חקלאיים ועוד.

המל"ט מדגם PERES-2 השלים בימים האחרונים שורה של ניסויי טיסה וכעת APG פועלת להשלמת תהליכי הרישוי שלו מול רשות התעופה האזרחית. מדובר במל"ט שמונע באמצעות ארבעה מנועים, עם מוטת כנף באורך של פחות מ-2 מטר ומשקל ההמראה המרבי שלו הוא 42 ק"ג. הוא מסוגל לשהות באוויר במשך 8 שעות ולפעול ברדיוס של עד 150 קילומטר כשהוא נושא מטען ייעודי (מטע"ד) במשקל של 3.3 קילו. מהירות השיוט שלו היא 55 קשר בגובה של 8,000 רגל ותקרת הפעילות שלו היא גובה של 15,000 רגל.

המל"ט PERES-1, פועל באופן דומה ל-PERES-2 אך מיועד לפעול לטווחים קצרים יותר, ולשאת משקלים קטנים יותר.

כעת שוקדים ב-APG על פיתוח של מל"טים גדולים יותר, שייקראו PERES-3 ו PERES-4 שמשקלם יהיה מעל 200 קילו ויהיו מסוגלים לטוס ברצף במשך יותר מ-12 שעות.

"אנחנו מצליחים במקומות שבהם חברות גדולות שעוסקות בתחום המל"טים מתקשות", אמר היום המנכ"ל של APG ולשעבר בכיר בתעשייה האווירית, יאיר דובסטר. "משפחת המל"טים שאנו חושפים היא 'שוברת שוק', שכן כלי הטייס שמשתייכים אליה מאפשרים מתארי טיסה רגילים תוך שילוב מנצח שמאפשר מעבר מטיסה אנכית לטיסה אופקית ולהפך, תוך שימוש באותם מנועים".