אשטרום תקים לגינדי הח' פרויקט באור יהודה ביותר ממיליארד ש'

גינדי החזקות זכתה בפרויקט בשנה שעברה, במסגרת מכרז מחיר למשתכן באור יהודה, וכ-80% מיחידות הדיור יימכרו לזכאים

קבוצת הבנייה והתשתיות אשטרום תקים עבור חברת גינדי החזקות פרויקט ענק ("בית בפארק") בהיקף של 1,429 דירות ב-27 בניינים, בשטח כולל של כ-210 אלף מ"ר, ליד צומת סביון שבאור יהודה. מהדיווח שהעבירה הבוקר אשטרום לבורסה עולה, כי היקף ההכנסות הצפוי מביצוע העבודות בפרויקט צפוי להסתכם בכ-1.05 מיליארד שקל בתוספת מע"מ, סכום שיהיה צמוד למדד תשומות הבנייה למגורים.

באשטרום, הנמצאת בשליטת משפחות נוסבאום, משורר, גירון, רובין, ליפשיץ וקרן אלייד, מעריכים כי הבנייה בפרויקט תתחיל ברבעון השלישי של 2018 ותימשך יותר משלוש שנים. מניית אשטרום רשמה היום עלייה של 1%, והשלימה התקדמות של 35% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-1.2 מיליארד שקל.

בפרויקט המדובר זכתה חברת גינדי החזקות ביולי אשתקד, במסגרת מכרז מחיר למשתכן באור יהודה. על פי תנאי המרכז, כ-80% מתוך יחידות הדיור במכרז יימכרו לזכאי מחיר למשתכן בלבד, ושאר הדירות יוכלו להימכר לציבור הרחב במחיר מלא.

המכרז פורסם לראשונה בדצמבר 2016, ונדחה מאז מספר פעמים.על פי תוצאות המכרז, מחיר ממוצע לדירה מוזלת לזכאים בת 94 מ"ר יעמוד על כ-1.16 מיליון שקל, דירת 109 מ"ר על כ-1.34 מיליון שקל ודירת 129 מ"ר על כ-1.6 מיליון שקל. מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ ושטחי המרפסות, חניה ומחסן. בגינדי החזקות העריכו שעלות ההקמה של הפרויקט כולו מגיעה לכ-1.75 מיליארד שקל.

לאחרונה הצליחה אשטרום למחוק מהמסחר בבורסה את מניות החברה הבת אשדר, זרוע היזמות והבנייה למגורים שלה, לאחר ששיפרה ב-23% את מחיר הצעת הרכש הראשונה שהגישה, והשקיעה בסה"כ 157 מיליון שקל ברכישת כ-23% מהמניות שהוחזקו בידי הציבור ומשקיעים מוסדיים.

במהלך החודש שעבר דיווחה אשדר, כי הוועדה לתכנון ובנייה ברמת גן המליצה לאשר בתנאים תוכנית מתאר לפרויקט ענק של החברה ושותפיה (חלק אשדר 33%) ברמת אפעל, בשטח של כ-45 דונם. הפרויקט, שצפוי לקום על קרקע חקלאית שייעודה שונה למגורים ומסחר, עשוי להניב לחברה הכנסות בהיקף של מיליארדי שקלים בשנים הקרובות, שכן הוא יכלול כ-2,500 יחידות דיור למגורים, 300 יחידות דיור מיוחד וכ-280 אלף מ"ר לשטחי תעסוקה ומסחר.