מיזוג יוניון ו-TMF: הממונה על ההגבלים ביקש הארכה של חודש

כצפוי: משרד הממונה על ההגבלים ביקש הארכה של חודש מיוניון ו-TMF למתן תשובה בבקשת המיזוג ביניהן ■ במקביל ממשיכים ממשרד הממונה לבקש הבהרות ונתונים מחלק מחברות המדיה האחרות כדי לקבל תמונה ברורה לגבי התנהלות השוק

מיכל הלפרין / צילום: יונתן בלום
מיכל הלפרין / צילום: יונתן בלום

כצפוי: משרד הממונה על ההגבלים העסקיים ביקש הארכה של חודש מחברות המדיה  יוניון ו-TMF למתן תשובה בבקשת המיזוג ביניהן - כך נודע ל"גלובס". במקביל ממשיכים ממשרד הממונה לבקש הבהרות ונתונים מחלק מחברות המדיה האחרות כדי לקבל תמונה ברורה ככל האפשר לגבי התנהלות השוק.

היום (ב') הסתיים המועד של החלק בו אמורות היו חברות המדיה להגיש את נתוני העומק שהתבקשו להעביר למשרד הממונה. יוניון ו-TMF כבר הגישו את הנתונים - כך גם מחזיקות הרישיון לשידורי הטלוויזיה המסחרית. חברת מדיה קום בקשה וקיבלה הארכה את תום השבוע, ואילו מזניט מדיה נדרשו כאמור הבהרות נוספות.

כפי שנחשף ב"גלובס", הניסיונות לקבלת אישור מהממונה על ההגבלים העסקיים לשיתופי-פעולה בין חברות המדיה, הולכים ומתבררים כקטליזטור לבחינת עומק של שוק המדיה כולו. לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים, ד"ר מיכל הלפרין, נקטה צעדים לבחינת עומק של הפעילות המסחרית של חברות המדיה, נעשה צעד דומה לכיוון בעלות הרישיון בטלוויזיה המסחרית, קשת, רשת וערוץ 10, ולאחרונה הן קיבלו בקשות לחשיפת נתונים מסחריים בקנה-מידה שלא היה כמותו בעבר. מדובר בעשרות נתונים שהן התבקשו להציג לגבי התקשרויותיהן עם חברות מדיה ולקוחות, מחירי פרסום, עמלות ועוד.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני שבועות ספורים הוגשו למשרדי הממונה על ההגבלים שתי בקשות לשיתוף-פעולה מסחרי של 4 חברות מדיה: בקשה של יוניון ו-TMF למיזוג מלא של פעילויות, ובקשה של מדיה קום וזניט מדיה לפטור מהסדר כובל. בקשת המיזוג דורשת מענה מהיר יחסית, התחום בזמן, ולכן לפני כחודש קיבלו חברות המדיה בקשות להעברת נתונים של בדיקת עומק - גם הן בקנה-מידה רחב יותר משמקובל היה בבדיקות קודמות. החברות התבקשו למסור נתוני עומק עד רמת הרווחיות בגין לקוח בודד, למי הן קונות ישירות ובעקיפין, וכדומה.