ירידות בסיום בבורסה; מימושים בבזק לאחר פרישת המנכ"לית

אתמול נסגרה הבורסה בירידות ■ שיכון ובינוי דיווחה בסוף השבוע על התקדמות משמעותית בעסקה למכירת החזקותיה בחברות כרמלטון ■ וונטייז תרכז עניין גם היום ■ החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה אדומה

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (ב') בירידות, יום שני ברציפות. המסחר בבורסות אסיה הסתיים במגמה מעורבת, ובוול סטריט נרשמות ירידות שערים.

 

הסדר החוב השני של חברת אפריקה ישראל  עם נושיה הולך ומתקרב לכדי סיום, אולם המהמורות עדיין קיימו. בדיון שנערך אתמול בהסדר החוב האיץ השופט אורנשטיין בצדדים להגיע לפשרה שתאפשר את אישור ההסדר, והעברת הבעלות בחברה לידי מוטי בן משה. אתמול הציע השופט לצדדים פשרה, שלפיה החוב שבנידון יופחת לסך של עד 120 מיליון שקל בלבד, ונוסף על כך, ייקבע כי מס הכנסה יהפוך לנושה בדין קדימה עד להחלטה בנוגע לחוב הנטען. כך, שלאחר תשלום החוב לנושים המובטחים, יופקד סכום של 120 מיליון שקל עד בירור צו המס, ורק מעבר להפקדה זו יוכלו מחזיקי האג"ח לקבל תמורות מזומן נוספות במסגרת ההסדר [לידיעה המלאה].

מניית בזק  נסחרה בירידות על רקע הסכם הפרשיה של המנכ"לית סטלה הנדלר.
(לסיפור המלא)

מנייות מזרחי טפחות  ומליסרון  ריכזו עניין גם היום, על רקע הדיווח חלוקת הנכסים במשפחת עופר. ליאורה עופר, המכהנת כדירקטורית הבנק, תיפרד ממזרחי טפחות ותמכור את מניותיה לאייל עופר. היא תקבל בתמורה את המניות לחברת הנדל"ן מליסרון. בעקבות חוק הריכוזיות הייתה צריכה המשפחה לבצע הפרדה בין ההחזקות הריאליות לפיננסיות עד לסוף שנת 2019.

קבוצת שיכון ובינוי  (שו"ב), הנמצאת בשבועות האחרונים תחת חקירה בנוגע למתן שוחד של בכירים בחברה באפריקה, דיווחה בסוף השבוע על התקדמות משמעותית בעסקה למכירת החזקותיה בחברות כרמלטון (זכיינית "מנהרות הכרמל" בחיפה) ונתיבי הצפון לידי שותפות מוגבלת, שאותה תנהל החברה [להרחבה].

אופקו  ריכזה עניין אתמול והובילה את מדד תל-אביב 125, זאת לאחר שבישרה על חדשות טובות ביום שישי עם הודעה כי ניסוי שנערך בבדיקה שלה 4Kscore הראה כי הבדיקה יכולה לנבא את מידת האגרסיביות של סרטן ערמונית. המחקר נערך ב-11,506 דגימות והראה כי שילוב של תוצאה נמוכה בבדיקת ה-PSA הקלאסית יחד עם תוצאה נמוכה ב-4kscore, הוא מנבא אמין לסיכון שבסרטן הערמונית.

חברת טוגדר  הודיעה אתמול על כוונתה להשקיע במיזם גידול קנביס בחו"ל. זאת, כתגובה לכך שאישור הממשלה ליצוא הקנביס מישראל מתעכב בינתיים - ולא ברור מתי יתקבל, אם בכלל [לקריאה נוספת].

חברת  מנרב פרויקטים , רכשה מחברת הכשרת הישוב , שני שליש ממגרש בשדרות ירושלים 129-131 ביפו, ב-63 מיליון שקל [לקריאה נוספת]. 

קבוצת פוקס  פרסמה אתמול את דוחותיה הכספיים לשנת 2017, והציגה גידול של כ-9.3% בהכנסות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בסך של כ-2.31 מיליארד שקל. הרווח התפעולי בשנת 2017 הסתכם בכ-116 מיליון שקל וברבעון הרביעי בכ-58 מיליון שקל, גידול של כ-21.7% ו-16.6% בהתאמה, בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד. תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת בשנת 2017 הסתכם בכ- 212.5 מיליון שקל [להרחבה].

אולפן הסרטים האמריקאי Desilu Studios רוכש את מניות בעלי השליטה בחברת  וונטייז על-פי ההסכם שנחתם, מתבצע כעת השלב הראשון בעסקה, בו ירכוש האולפן 10% מהמניות במזומן ולפי שווי של כ-50 מיליון דולר (כ-174 מיליון שקל). בשלב השני מתכננת Desilu רישום למסחר בבורסה בארה"ב ורכישת יתרת 44% ממניות בעלי השליטה באמצעות החלפת מניות.

בריינסוויי  דיווחה על המשך צמיחה עקבית בהכנסות עם 3.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2017 וצבר ההכנסות מהשכרה המינימאלי ל-2018 כבר נאמד בכ-8 מיליון דולר.

חילן  דיווחה על תוצאות שיא לרבעון הרביעי של השנה. הכנסות החברה בשנת 2017 צמחו בכ- 8.6% והסתכמו לסך של כ- 1.3 מיליארד שקל. החברה הכריזה על דיבידנד של 22.5 מיליון ש"ח (1 ש"ח למניה)