מסחר בחוזים עתידיים על ביטקוין יושק בלונדון

מפעילת בורסת הקריפטו Coinfloor הודיעה כי תשיק באפריל בורסה למסחר בחוזים עתידיים על מטבעות דיגיטליים, שלראשונה יאפשרו מימוש פיזי בביטקוין

 

מטבעות דיגיטליים / שאטרסטוק
מטבעות דיגיטליים / שאטרסטוק

מפעילת בורסת הקריפטו Coinfloor הודיעה ביום רביעי האחרון כי תשיק באפריל בורסה של חוזים עתידיים על מטבעות דיגיטליים, שלראשונה יכללו מימוש פיזי בביטקוין.

פלטפורמת המסחר החדשה שתוקם בלונדון, תחת השם CoinfloorEX, מיועדת לקרנות גידור, חברות החזקות ומשקיעים קמעוניים מתוחכמים, וגם לכורי מטבעות קריפטוגרפיים, לדברי מארק לאמב, מייסד שותף של Coinfloor. "כשאתה מדבר עם עושי שוק המספקים נזילות, כולם אומרים אותו דבר - שהם רוצים חוזה עתידי שניתן למימוש פיזית, כדי שיוכלו לגדר את חשיפתם בבורסות," אמר לאמב בכנס השנתי של איגוד תעשיית החוזים העתידיים בבוקה רטון שבפלורידה.

כמה בורסות מסורתיות למסחר בחוזים עתידיים, כמו אלה המנוהלות על ידי CBOE וקבוצת CME בשיקגו, כבר מציעות חוזים עתידיים על ביטקוין, אבל אלה חוזים שהמימוש שלהם נעשה במזומן - כך שהמטבע הדיגיטלי אינו מחליף ידיים שם.

חברות החזקות ומשקיעים גדולים רבים העלו חששות כי תהליך הסליקה במזומן ניתן למניפולציות בקלות רבה מדי, כששחקנים "רעים" בשוק יכולים לנסות לשנות את המחיר של מדדים או מכרזים בבורסות "ספוט" (זירות מסחר בסחורות לאספקה מיידית) הקובעים את מחירי החוזים העתידיים לטובתם, לדברי לאמב.

החוזה העתידי הראשון עם מימוש פיזי לביטקוין יושק באפריל. Coinfloor, הכוללת את חברת ההחזקות DRW משיקגו בין המשקיעים שלה, התחילה לפעול בשנת 2013 ומפעילה בבריטניה את הבורסה למסחר "ספוט" במטבעות קריפטוגרפיים הגדולה בלונדון ועוד בורסת "ספוט" בגיברלטר.

הביטקוין נסחר כעת (יום ראשון) סביב מחיר של כ-7,500 דולר, לאחר ירידה של כ-20% בשערו בשבוע האחרון וירידה של כ-60% בשלושת החודשים האחרונים.