שוהם: קרקע לבניית 180 יחידות דיור נרכשה ב179 מיליון שקל

הקרקע נרכשה על ידי קבוצת אלמוג לאחר שהייתה בבעלות המושב הסמוך, בית נחמיה ■ מנכ"ל הקבוצה: " הרכישה מהווה בשורה למשפרי הדיור"

שוהם / צילום: תמר מצפי
שוהם / צילום: תמר מצפי

המגרשים שנרכשו הם חלק מקרקע שהייתה בבעלות מושב בית נחמיה הסמוך לשוהם, בייעוד חקלאי. לאור התכנית למגורים שקידמה הותמ"ל (הועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור) על קרקע זו (תמל/ 1007) וכפועל יוצא מהחלטת מועצת מקרקעי ישראל 1470, השיב מושב בית נחמיה את הקרקע לרשות מקרקעי ישראל. במסגרת הסכם ההשבה, ניתנה למושב אופציה סחירה (ניתנת למכירה) לרכישת מגרשים בשווי 20% מהשווי היחסי של הקרקע, בפטור ממכרז. כך, קבוצת אלמוג רכשה כעת את האופציה מהמושב.

העסקה כוללת שלושה מגרשים בשטח של כ-19 דונם בכניסה הדרומית של הישוב. על כל מגרש עתידה קבוצת אלמוג לבנות 60 יחידות דיור, 180 יח"ד סך הכל. את קבוצת אלמוג ייצגו בעסקת הרכישה עו"ד זיו כספי ועו"ד חירות בן יאיר ממשרד עו"ד גינדי-כספי.

"בתקופה שבה רוב מכרזי הקרקע הינם במתכונת של של "מחיר למשתכן", רכישת הקרקע בשוהם, מהווה בשורה למשפרי הדיור", כך יקי אמסלם מנכ"ל קבוצת אלמוג, "רכישת הקרקע בשוהם היא חלק ממדיניות הקבוצה להתרחבות והאמונה שלנו בשוק הנדל"ן המקומי".