פול ג'ייקובס הודח מדירטוריון קוואלקום בעקבות כוונתו לרכשה

ג'ייקובס החל לגבש הצעה לרכישת ענקית ייצור השבבים, ולאחר שלא הסכים לבקשת הדירקטוריון לוותר על הרעיון, נערכה הצבעה והוא הודח

קוואלקום / צילום: מייק בלייק, רויטרס
קוואלקום / צילום: מייק בלייק, רויטרס

בצעד יוצא דופן סילקה חברת קוואלקום את פול ג'ייקובס, מי שכיהן בעבר כמנכ"ל ויו"ר החברה, ממועצת המנהלים של קוואלקום, לאחר שהחל לגבש הצעה לרכישת ענקית ייצור השבבים. 

ההחלטה להדיח את ג'ייקובס התקבלה בישיבת דירקטוריון אתמול (ו'), כך לדברי גורמים המקורבים לנושא. בישיבה הדגיש שוב ג'ייקובס את רצונו להגיע למצב של רכישה פוטנציאלית, לאחר שהעלה את הנושא במכתב לדירקטוריון ביום שלישי האחרון, לפי גורם המקורב לאירועים. 

כמה מן הדירקטורים ניסו לשכנע את ג'ייקובס לוותר על הרעיון, שאותו ראו כבעל סיכויים קלושים, לדברי אותו גורם. לאחר שהתעקש ביקשו ממנו יתר חברי הדירקטוריון לפרוש היות שאינם מאמינים שהוא יכול לכהן כדירקטור ולפעול לגיבוש הצעת רכישה באותו זמן. ג'ייקובס התנגד. הדירקטורים הצביעו והוא הפסיד, לדברי אותו גורם.

כמו כן נאמר לו שאסור לו להשתמש במידע פנימי בגיבוש הצעת הרכש. קוואלקום הודיעה כי ג'ייקובס לא יהיה מועמד מחדש לדירקטוריון בישיבה השנתית בשנה הבאה. 

בהצהר שפרסם אמר ג'ייקובס: "ישנן הזדמנויות אמיתיות להאיץ את החדשנות של קוואלקום ולחזק את מעמדה בשוק הגלובלי. ישנם יתרונות ברורים בהפיכת החברה לפרטית בדרך ליעדים הללו". הוא הוסיף: "ההחלטה לסלק אותי מהדירקטוריון בשלב זה היא אומללה ומאכזבת". לא נמסרה ממנו תגובה נוספת. 

ביום שני האחרון ביטל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ את העסקה בהיקף 117 מיליארד דולר להשתלטות ברודקום על קוואלקום, בעקבות דאגה בנוגע להעצמת המאבק בין ארה"ב לסין על טכנולוגיות מתקדמות.