יום המסחר בתל אביב הסתיים בירידות שערים

על רקע הנעילה השלילית אמש בוול סטריט, גם בתל אביב נרשמו ירידות ■ שטראוס במסחר שלילי של 3.9%

הבורסה בתל-אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל-אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב נסגר היום (ד') בירידות. הבוקר נרשמות ירידות שערים גם בבורסות אסיה.

 

אמש טילטל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, את המערכת הפוליטית האמריקאית, כשפיטר את מזכיר המדינה, רקס טילרסון, ומינה תחתיו את ראש ה-CIA, מייק פומפיאו. בימים כתיקונם טלטלה פוליטית כזו לא הייתה משפיעה על השווקים הפיננסים, אך בעידן טראמפ על החלטותיו והתנהלותו התזזיתית והלא נשיאותית, כל החלטה כזו, שמרחיקה נושאי משרה שמייצבים את הבית הלבן, מלחיצה את המשקיעים וגורמת לחוסר יציבות בשווקים.

בארה"ב נתוני המאקרו ממשיכים להצביע על עוצמה של הכלכלה הגדולה בעולם, אך לכולם ברור כי לא לעולם חוסן, והצמיחה המואצת הצפויה בעקבות ההשקעות הגרנדיוזיות של טראמפ בתשתיות תגרום ללחצים אינפלציוניים, שבתורם יביאו לעלייה אגרסיבית בריביות, מה שעלול לגרום לשוק המניות לחטוף מכה בטווח הבינוני.

כך או אחרת, המשקיעים משנים בימים אלה את תמהיל ההשקעות שלהם, חלקם כהכנה למכה שבוא תבוא וחלקם לשיפור בתוצאות הפירמות האמריקאיות, ולכן, משקיעים בולטים מעריכים כי התנודתיות בשווקים תימשך עוד תקופה ארוכה.

בתל-אביב פתחו מניות הארביטראז' בפערים שליליים שילחצו מטה את השוק בפתיחה: טבע  בפער שלילי של כ-0.8%, טאואר  בפער שלילי של 1.6%, בי קומיונקיישנס  בפער שלילי של 1.9%, סלקום  בפער שלילי של 0.8%, ופרטנר  בפער שלילי של 2.8%.

שטראוס  פרסמה הבוקר את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של 2017 ולשנה כולה. החברה דיווחה על עלייה של כ-7% במכירות השנתיות שהם 8% בנטרול השפעת שערי חליפין. רווחי הקבוצה זונקו בכ-24% הודות לתוצאות טובות של שטראוס קפה, שטראוס ישראל ושטראוס מים. 

פרוטרום  דיווחה על רכישה נוספת בדרום אמריקה. החברה רכשה 70% מחברת תמציות טעמים ובשמים ארגנטינאית בתמורה לכ-12 מיליון דולר.

אנלייט אנרגיה  הודיעה על רכישה של חברת אנרגיה מתחדשת בקוסובו. על פי ההסכם, תרכוש החברה את מלוא המניות של הפרויקט, בהדרגתיות ולאחר התממשות מספר אבני-דרך.