סבב הגיוס הגדול בהיסטוריה? Ofo הסינית גייסה 866 מיליון דולר

סבב הגיוס של חברת שיתוף האופניים הובל ע"י ענקית המסחר המקוון עליבאבא ■ החברה הצהירה כי יש לה 200 מיליון משתמשים ■ לפני הסבב הקודם הצהיר מנכ"ל Ofo כי שווי החברה הוא מעל 2 מיליארד דולר

זוגות אופניים של OFO בסין / צילום: שאטרסטוק
זוגות אופניים של OFO בסין / צילום: שאטרסטוק

חברת שיתוף האופניים הסינית Ofo גייסה 866 מיליון דולר בסבב גיוס בהובלת עליבאבא  ובהשתתפות החברות Haofeng Group, Tianhe Capital ו-Junli Capital. לפי הצהרת החברה, זוהי ההשקעה הגדולה ביותר שנעשתה אי פעם בסבב גיוס יחיד של סטארט-אפ לשיתוף אופניים.

בנוסף, החברה הצהירה כי יש לה 200 מיליון משתמשים ברחבי העולם. החברה לא הסגירה בכמה הוערך שוויה במסגרת הסבב. לפני סבב הגיוס הקודם שלה, שנערך בשנה שעברה ובו גייסה 700 מיליון דולר, מנכ"ל אופו, דאי וויי, אמר כי היא שווה מעל 2 מיליארד דולר. אופו פועלת ב-250 ערים הנמצאות ב-21 מדינות.

אופו ויריבתה העיקרית מובייק הן חברות שיתוף האופניים הגדולות בסין, ושתיהן התרחבו במהירות מעבר לים, השיקו שירותים חדשים בסין לאחרונה ומציעות מגוון של אופניים למשתמשיהן. מובייק אמרה שהשנה תתרחב לתחום נוסף - ותשיק גם פלטפורמת נסיעות שיתופיות ברכב. מובייק מגובה ע"י אחת היריבות הגדולות של עליבאבא - ענקית האינטרנט טנסנט .

יחד, אופו ומובייק מחזיקות ביותר מ-90% מנתח השוק של האופניים השיתופיים בסין. התחרות ביניהן גובה מהן הוצאות רבות, אך טנסנט ועליבאבא פסלו את האפשרות למיזוג בין שתי חברות האופניים.