מנפיקים גם באוסטרליה: SAS הישראלית גייסה כ-27 מיליון שקל

החברה, ששוויה יותר מ-600 מיליון שקל, פועלת בתחום של טכנולוגיית ננו-לוויינים

מתקנים של SAS / צילום: אתר החברה
מתקנים של SAS / צילום: אתר החברה

חברת Sky and Space Global (SAS) הישראלית גייסה 10 מיליון דולר אוסטרלי (כ-27 מיליון שקל) במסגרת הנפקה משנית בבורסה האוסטרלית. SAS, המנוהלת על-ידי מאיר מועלם, מספקת תשתית תקשורת המבוססת על טכנולוגיה של ננו-לוויינים. שווי השוק של החברה בבורסה האוסטרלית הוא 232 מיליון דולר אוסטרלי - כ-627 מיליון שקל - לאחר שהיום נפלה המניה ב-12.9%, על רקע ההנפקה שבוצעה בהנחה על מחיר השוק.

מחיר המניה בהנפקה נקבע על 12 סנט אוסטרלי בהשוואה למחיר של 15.5 סנט אתמול, והמניה ירדה ל-13.5 סנט היום. החברה החלה להיסחר באוסטרליה במאי 2016, לאחר שמוזגה לשלד בורסאי וגייסה 4.5 מיליון דולר.

ההנפקה הנוכחית זכתה, לדברי החברה, לביקושי יתר. SAS תכננה לגייס לפחות 7.5 מיליון דולר והביקושים הובילו להגדלת הגיוס ל-10 מיליון דולר ברוטו. החברה תשלם כ-6% מהסכום שגויס ליועצים והחתמים שליוו אותה בהנפקה. מעבר לגיוס ההון, החברה מציעה לבעלי המניות הנוכחיים שלה לרכוש מניות במחיר זהה למחיר ההנפקה, בהיקף שיגיע עד 5 מיליון דולר, במהלך שיסתיים עד תחילת חודש אפריל.

SAS מתכננת להשתמש בכספי הגיוס להשלמת עיצוב, בנייה והשקה של כ-20 ננו-לוויינים, ולצרכי הון חוזר. "אנו שמחים להשלים גיוס הון נוסף בחיתום-יתר, ושמחים להציע לבעלי המניות הנאמנים שלנו את אותם תנאים והזדמנות להמשיך ולתמוך ב-SAS", מסר המנכ"ל מועלם. "גיוס ההון יסייע לנו להתקדם לקראת ההשקה ולבסס עסק מצליח". SAS פועלת מאוסטרליה, בריטניה וישראל.

סוער בחברת הקנביס eSense

בבורסה האוסטרלית נסחרות כיום כ-15 חברות ישראליות, רובן מתחומי הטכנולוגיה השונים. אחת מהן היא eSense-Lab, שפועלת בתחום הקנביס הרפואי. החברה דיווחה היום שבהתאם להחלטת הדירקטוריון שלה, מינתה בוחן חיצוני עצמאי להתנהלותו של היו"ר לשעבר, ברנדן דה קווה (de Kauwe). הבוחן הוא רו"ח דורון רוזנבלום מ-Kreston International, והבחינה תכלול "אספקטים שונים של התנהלות דה קווה ביחס לחברה".

לפי דיווח של החברה מהיום, דה קווה, שהודח מתפקיד היו"ר (אך נשאר דירקטור) לפני מספר שבועות, הוא גם דירקטור ובעלים של אחד משלושה גופים שהם בעלי מניות מיעוט ב-eSense, שפנו יחד לחברה בבקשה לערוך אסיפת בעלי מניות. לפני כחודש וחצי דיווחה החברה כי שלושת הגופים דורשים להדיח דירקטורים בחברה: חיים כהן המכהן גם כמנכ"ל, ערן גלבוע שהוא סמנכ"ל הכספים, ואילן סעד. במקומם מבקשים אותם גופים למנות מחדש את דה קווה ולבחון שניים נוספים. האסיפה שתצביע הן על הצעות החברה והן על הצעות בעלי המניות תתכנס בסוף החודש. eSense נסחרת בשווי 81 מיליון דולר אוסטרלי (219 מיליון שקל).