כלל ביטוח מינתה ועדת איתור למציאת מחליף לאיזי כהן

הוועדה כוללת ארבעה חברים, ובהם היו"ר דני נוה והדירקטוריות ורדה אלשייך, רחל אדטו ומלי מרגליות, וכן הדירקטור גל ארבל ■ משימת האיתור אינה פשוטה, זאת לאור ריבוי עזיבות מנכ"לים בחברות ביטוח בתקופה האחרונה

איזי כהן / צילום: תמר מצפי
איזי כהן / צילום: תמר מצפי

ימים ספורים לאחר שאיזי כהן התפטר מתפקידו כמנכ"ל קבוצת הביטוח של קונצרן אי.די.בי, הדירקטוריונים של קבוצת כלל ביטוח ושל חברת הביטוח שלה מוציאים לדרך את ההליך למציאת מחליף. היום דיווחה הקבוצה על כך שהוחלט "על הקמת ועדה בראשות יו"ר הדירקטוריון, דני נוה, לאיתור והמלצה על מנכ"ל חדש לחברה. בוועדה חברים דירקטורים מכלל החזקות עסקי ביטוח ומכלל ביטוח".

ל"גלובס" נודע כי הוועדה לאיתור המנכ"ל החדש לקבוצת הביטוח הגדולה כוללת ארבעה חברים, ובהם היו"ר נוה והדירקטוריות ורדה אלשייך (השופטת בדימוס, שמכהנת כדירקטורית בכלל ביטוח), ד"ר רחל אדטו (דח"צית בכלל חברה לביטוח), מלי מרגליות והדירקטור גל ארבל, לשעבר המפקח על הביטוח.

המטרה של הוועדה לא פשוטה, ובוודאי אינה ייחודית רק לכלל ביטוח, מאחר ובימים אלה כמה קבוצות ביטוח מחפשות אחר מנהל: בחברת הביטוח הישיר איי.די.איי, שנמצאת בשליטת משפחת שנידמן, המנכ"ל בעשר השנים האחרונות, רביב צולר, עוזב לכיל; ובמגדל, שנמצאת בשליטת שלמה אליהו, הסתיים חיפוש של כמה חודשים, עם מינויו הצפוי של דורון ספיר למנכ"ל.

מהנכסים הגדולים של אי.די.בי

כך או כך, לדברי נוה, "ועדת האיתור תקבע את הקריטריונים לבחירת המועמדים לכהונה כמנכ"ל, תראיין מועמדים, תבחן את התאמתם ולבסוף תגיש את המלצותיה לדירקטוריון החברה. הוועדה תקיים הליך שבמסגרתו כל אדם מתוך החברה או מחוצה לה יוכל להציג מועמדותו, באמצעות פנייה למזכירות החברה. כמו כן, הוועדה עשויה לפנות גם באופן יזום למי שתמצא כמועמדים ראויים". ככל הנראה, הוועדה תידרש לכחודשיים, בין השאר, מאחר שבאמצע התקופה יהיה חג הפסח. כהן הודיע כי יסיים את תפקידו במהלך יוני הקרוב.

כהן משמש מנכ"ל כלל ביטוח מאז שלהי 2012, כשבאוקטובר האחרון הוארכה כהונתו בשנתיים נוספות, עד לסוף אוקטובר 2019. ככל הידוע, הוא התפטר מתפקידו על רקע אי הסכמות עם חברי הדירקטוריון, שבחנו כמה מההיבטים של התנהלות החברה. בין השאר, הדירקטוריון פיקח ובחן את מה שעשה כהן ואם הוא עמד במטרותיו - וכהן, שהוא מנהל ריכוזי מאוד, לא אהב זאת. כהן שימש בעבר מנכ"ל אפריקה ישראל ומנכ"ל קבוצת הביטוח מגדל.

החברה שווה 3.6 מיליארד שקל

באוקטובר האחרון חשפנו כי אי.די.בי של אדוארדו אלשטיין יצאה חזיתית נגד כהן והתנגדה לאישור שכרו, בנימוק של "ליקויים באופן ניהול החברה ותוצאות לא מחמיאות". עם זאת, לאי.די.בי אין יכולת להשפיע ישירות על מה שקורה בכלל ביטוח, מכיוון שזכויות השליטה שלה בכלל ביטוח נמצאות בידי משה טרי, נאמן למניות השליטה שמונה על ידי הפיקוח על הביטוח.

אז מה קורה עם כלל ביטוח , שכבר שנים מנוהלת ביד רמה על ידי כהן, בראי הבורסה וחוות הדעת המתמדת של המשקיעים? כלל ביטוח שווה כיום 3.56 מיליארד שקל - רק קצת מעל לשווי של 3.54 מיליארד שקל לאיי.די.איי ביטוח (שגם מחפשת מנכ"ל חדש, במקום רביב צולר, שדווקא מסכם כהונה מוצלחת מאוד).

השווי של כלל ביטוח, שהינה מהנכסים הגדולים של אי.די.בי, נמצא מתחת לשווי של שלוש קבוצות ביטוח גדולות יותר: מגדל, ששווה 3.93 מיליארד שקל (שמצאה מנכ"ל ויו"ר חדשים); ושתי החברות הגדולות בענף במונחי שווי שוק, שניצלו היטב את החולשה בשנים האחרונות בכלל ביטוח וגם במגדל - הפניקס, ששווה 5.14 מיליארד שקל, והראל, שכבר שווה יותר מ-6 מיליארד שקל.