משחקי המונדיאל שלא ישודרו בתאגיד יועברו בערוצים פתוחים

בתאגיד השידור החליטו כי למכרז על 17 המשחקים שיוצעו לערוצים אחרים יוכלו לגשת רק ערוצים שניתן לקלוט באמצעות עידן פלוס ■ עפ"י הערכות, בערוץ עשר לא מתכוונים בשלב זה לגשת למכרז ■ כל 64 המשחקים יועברו באתר התאגיד באיכות 4K

שידורי כדורגל/ צילום: שאטרסטוק
שידורי כדורגל/ צילום: שאטרסטוק

תאגיד השידור "כאן" יאפשר רק לערוצים פתוחים לגשת למכרז על שידור 17 משחקי המונדיאל שלא יועברו בשידור הציבורי. הזכויות לשידור המשחקים שיתקיימו ברוסיה בחודשים יוני ויולי מצויות בידי התאגיד מתוקף חברותו באיגוד השידור האירופי (EBU), ושולמו עבורם 6.3 מיליון אירו (כ-26.5 מיליון שקל).

בתאגיד מבקשים להעביר חלק מהמשחקים לשידור של גופים אחרים, גם על רקע העובדה שחלקם משודרים במקביל (שמונה משחקים), וגם כדי לחסוך בעלויות. ממסמכי המכרז עולה כי המשחקים שמוצעים לגופים אחרים כוללים גם משחקים אטרקטיביים משלבי ההכרעה של שמינית הגמר ורבע הגמר (7 משחקים) וגם משחקים משלב הבתים (10 משחקים).

כאמור, ההחלטה המשמעותית שקיבלו בתאגיד בהקשר זה היא כי רק ערוצים שניתן לקלוט באמצעות מערך עידן פלוס יוכלו ליטול חלק במכרז, מה שיקטין את ההכנסות הפוטנציאליות מהמהלך ומותיר בחוץ לא רק גופים כמו סלקום TV ופרטנר TV, אלא גם את צ'רלטון (בעלת ערוצי ספורט 1-4), ואפילו את RGE, שהמועצה לכבלים וללוויין כן מאפשרת לה לשדר בערוץ "ספורט 5" "אירועים מוכרזים" כמו המשחק המרכזי בליגת העל.

מצד שני, עבור צופי הכדורגל מדובר כמובן בבשורה חיובית, ועל רקע פיצול ערוץ 2 בנובמבר ייתכן שתיווצר תחרות משמעותית על המשחקים. רשת נוהגת בשנים האחרונות להעביר משחקים מאירועי ספורט גדולים ואף הכריזה בעבר כי מדובר במדיניות מבחינתה. קשת לא משדרת בשנים האחרונות אירועי ספורט, אך ייתכן כי על רקע פיצול ערוץ 2 היא תשנה את מדיניותה.

יחד עם זאת, ל"גלובס" נודע כי על-פי הערכות, בערוץ עשר - שם משדרים למשל את משחקי מכבי תל-אביב ביורוליג - דווקא לא נערכים לגשת למכרז, לפחות בשלב זה.

במכרז שייסגר בעוד שבוע מפורטים מחירי המשחקים השונים. מחיר המינימום למשחק משלב הבתים עומד על 450 אלף שקל, מחיר מינימום למשחק משלב שמינית הגמר עומד על 550 אלף שקל, ומחיר מינימום למשחק בשלב רבע הגמר עומד על 650 אלף שקל. בנוסף, בתאגיד הוציאו למכרז את הפקת המשדרים מהמונדיאל עבור התאגיד עצמו, כשהמתמודדים הם מזמור וצ'רלטון, והיום ככל הנראה יתפרסמו התוצאות במכרז זה.

אחד היתרונות שיהיו לשידורי המשחקים בתאגיד הוא העובדה שהם יועברו באיכות שידור גבוהה של K4 (תמונה החדה פי 4 מ-HD). בכל מקרה, התאגיד יעביר באתר שלו את כל המשחקים - גם אלה שיימכרו לערוצים האחרים - באיכות שידור K4, וכפי שנחשף ב"גלובס" הכוונה היא לשדר גם בטלוויזיה לפחות חלק מהמשחקים באיכות כזאת (לשם כך יש צורך במכשיר טלוויזיה שתומך בטכנולוגיה, ובממיר מתאים שחלק מפלטפורמות הטלוויזיה הרב-ערוציות כבר מציעות).