המדינה תעביר 250 מיליון שקל לסטודנטים בפריפריה

הכסף יועבר בחמש השנים הקרובות ויוקצה להקמת מעונות סטודנטים, בעיקר בפריפריה, עידוד לימודים באקדמיה ותחבורה ציבורית לקמפוסים

סטודנטים / צילום אילוסטרציה: תמר מצפי
סטודנטים / צילום אילוסטרציה: תמר מצפי

ועדת הכספים אישרה הבוקר (ה')הקצאה של 250 מיליון שקל בחמש השנים הקרובות לטובת חיזוק ומתן תמריצים לסטודנטים הלומדים בפריפריה. הכסף יועבר באמצעות משרד האוצר ות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב מערכת ההשכלה הגבוהה), כשליוזמה היו שותפים גם שר החינוך נפתלי בנט והתאחדות הסטודנטים הארצית.

התוכנית כוללת הקצאה של 100 מיליון שקל לטובת הקמת מעונות סטודנטים בסמיכות למוסדות הלימוד, בדגש על הפריפריה. הסכום יועבר ב-2019-2020. זאת, בנוסף ל-300 מיליון שקל שהמדינה הקצתה בשנים האחרונות למעונות סטודנטים. לפי סקר שערכה התאחדות הסטודנטים בשנה שעברה, 7% מהסטודנטים בישראל מתגוררים במעונות, לעומת 15%-20% באירופה ובארה"ב. הסקר העלה גם כי הוצאות שכר הדירה של סטודנטים עומדות על 1,273 שקל בממוצע לחודש.

המדינה תקצה 150 מיליון שקל נוספים (30 מיליון שקל בשנה) לטובת צמצום פערים והנגשת מערכת ההשכלה הגבוהה לאוכלוסיות בעלות ייצוג חסר באקדמיה, בדגש על סטודנטים עם מוגבלויות וסטודנטים מהפריפריה החברתית בישראל. הכסף יופנה לתמריצים כדי לעודד את הצעירים להשתלב באקדמיה, ולתמיכה כדי למנוע נשירה ולסייע בליווי אישי וקבוצתי. במסגרת התכנית תתוקצב תחבורה ישירה לקמפוסים, בדגש על מוסדות לימוד בערי הפריפריה.