מילון וובסטר מתחדש: הוסיף את הערך "מטבע קריפטוגרפי"

גם הערך "בלוקצ'יין" נוסף למילון המפורסם ■ הערכים החדשים מצטרפים לערך "ביטקוין", שנכנס למילון לפני כשנתיים

מילון מרים וובסטר, גם "ICO" בפנים / צילום: shutterstock
מילון מרים וובסטר, גם "ICO" בפנים / צילום: shutterstock

חברת מרים-וובסטר האמריקאית הודיעה אתמול (ב') כי למילון שלה יוספו החודש הערכים החדשים: "מטבע קריפטוגרפי" (cryptocurrency), "בלוקצ'יין" (blockchain) ו"הנפקה ראשונית של מטבע קריפטוגרפי" (ICO - initial coin offering). הערכים הקריפטוגרפיים נכנסים למילון הפופולרי וובסטר לצד יותר מ-800 ערכים חדשים נוספים.

תחום המטבעות הדיגיטליים זוכה בשנה האחרונה לחשיפה תקשורתית גוברת והולכת בכל העולם, בעקבות עליית זרם ההשקעות בשוק וצמיחה ניכרת בגודלו. בהכרזה על הערכים החדשים במילון, ציינה חברת מרים-וובסטר כי "התחום המבלבל לעתים של העברות פיננסיות דיגיטליות, פותח צוהר לעולם שעבור רבים מאיתנו דורש הסבר".

הערכים החדשים מצטרפים לערך "ביטקוין", שנכנס למילון וובסטר כבר לפני כשנתיים. לפי הגדרת המילון, ביטקוין הוא "מטבע דיגיטלי שנוצר לשימוש ברשת עמית-לעמית של העברות מקוונות". המילון מוסיף כי "ביטקוין, שהוצג לראשונה ב-2008 על ידי אדם או קבוצה תחת השם 'סטושי נקמוטו', הוא המטבע המוביל בקבוצת המטבעות הווירטואליים".

"מטבע קריפטוגרפי", לפי הגדרת וובסטר הוא "כל צורה של מטבע המתקיים רק באופן דיגיטלי, שבדרך כלל אין לו כל רשות מרכזית שמנפיקה אותו או מפקחת עליו". ההגדרה מוסיפה כי המערכת שעליה מבוסס המטבע מבצעת רישום של ההעברות הכספיות, ומשתמשת בקריפטוגרפיה (תהליך הצפנה) למניעת זיוף או הונאה בהעברות.

המונח "בלוקצ'יין" מוגדר במילון וובסטר כמסד נתונים דיגיטלי, שנמצא בשימוש של רשת מבוזרת. המונח ICO, המציין הנפקה ראשונית של מטבע דיגיטלי, אמור להתווסף למילון בהמשך החודש.

כניסת הערכים החדשים למילון הידוע מצביעה על השימוש הגובר במונחים מסוג זה בקרב הציבור. כעת נותר לחכות ולראות אם גם מונחים כמו "כריית מטבעות קריפטוגרפיים" יזכו להגדרה מילונית.

שוק המטבעות הקריפטוגרפיים, הכולל 1,541 סוגי מטבעות, מוערך כיום בשווי של כ-448 מיליארד דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. ביטקוין, המטבע המוביל בשוק, נסחר היום בשעות הבוקר לפי שער של כ-11 אלף דולר, לאחד ירידה של כ-4% ביממה האחרונה. שווי השוק של הביטקוין מוערך ב-186 מיליארד דולר, והוא תופס נתח של כ-42% מכלל שוק הקריפטו.