הבנק הבינלאומי: עלייה של 30% ברווח השנתי ל-678 מיליון שקל

ברבעון הרביעי של השנה גדל הרווח הנקי בשיעור של 41% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-158 מיליון שקל ■ דירקטוריון הבנק החליט על חלוקת דיבידנד בסך של 95 מיליון שקל

מנכ"לית הבנק הבינלאומי, סמדר ברבר-צדיק / צילום: תמר מצפי
מנכ"לית הבנק הבינלאומי, סמדר ברבר-צדיק / צילום: תמר מצפי

הבנק הבינלאומי, שבשליטת צדיק בינו, סיכם היום שנה חיובית. רווחי הבנק זינקו בכ-30% בשנת 2017 ל-678 מיליון שקל, המשקפים תשואה על ההון של 9.1%. הבנק החליט לחלק דיבידנד של 91 מיליון שקל, כאשר בסה"כ הוא חילק דיבידנד של 310 מיליון שקל עבור תוצאות 2017. התוצאות החיוביות הושגו בין היתר בזכות צמיחה של כ-6% בהכנסות המימון של הבנק ל-2.3 מיליארד שקל.

נוסף על כך הצליח הבנק לרשום ירידה של קרוב ל-3% בהוצאות התפעוליות, בעקבות מאמצי התייעלות שהוא מבצע בשנים האחרונות. בעקבות העלייה בהכנסות והירידה בהוצאות השתפר יחס היעילות של הבנק, הצליח לרדת אל מתחת ל-70% ועמד על 69.5%.

תיק האשראי של הבנק צמח בכ-4%, וחצה את רף ה-80 מיליארד שקל. בעוד שבאשראי הצרכני ובעסקים קטנים ובינוניים הציג הבנק צמיחה נאה של כ-6% בממוצע, הרי שתיק האשראי העסקי שלו ירד ב-3.6% לכ-17.5 מיליארד שקל. מנכ"לית הבנק, סמדר ברבר צדיק, הסבירה את הירידה בתחרות עם שוק ההון. "שוק ההון מאוד פורח ויש הנפקות רבות, אלא שהמרווחים לא משקפים את הסיכון האמיתי של האשראי. המגמה הזו קיימת לא רק בישראל אלא בעולם. חזרנו למרווחי אשראי כמו בשנת 2007, וזה מעוות כלכלית את תמחור הסיכון. יחד עם זאת נמשיך וניתן אשראי ללקוחות גדולים", אמרה ברבר צדיק.

במסיבת העיתונאים שקיים היום הבנק נשאלה ברבר צדיק גם על עמדתה בנושא המערכת לניוד חשבונות בנקים שאושרה אתמול בכנסת. הבנקים צפויים לשאת בעלות הקמת המערכת, שתעמוד על מאות מיליוני שקלים. ברבר צדיק אמרה כי הבנק יבקש הקלות במימון הפרויקט, בשל גודלו.

"אנחנו בעד כל מהלך שמעודד לקוחות לעבור, וזה חיובי בעיקר לנו, אם כי עליי לומר שהמערכת הדומה שהוקמה באנגליה לא הביאה לגידול משמעותי בהיקף הניודים בין בנקים", אמרה ברבר צדיק.

"יחד עם זאת, מאחר שההשקעה במערכת מאוד כבדה, רצינו לקבל הקלות על מנת שנוכל להמשיך לצמוח. פרטי הקמת המערכת עוד יגובשו בהמשך, ואני מקווה שיאפשרו לנו להצטרף למערכת בשלב מאוחר יותר, כשהתהליך יתייצב".

תוצאות הבינלאומי
 תוצאות הבינלאומי