"צורת המים" הוא הזוכה הגדול באוסקר 2018

סרטו של הבמאי המקסיקני גיירמו דל טורו לקח במהלך הערב את פרס העיצוב האמנותי, המוזיקה והבימוי, לפני שחטף את הפרס הגדול ■ זו הפעם הראשונה שסרט פנטזיה מנצח באוסקר מאז 2003

אוסקר 2018/ צילום רויטרס
אוסקר 2018/ צילום רויטרס

טקס האוסקר ה-90 שנערך בהוליווד הסתיים לפני כמה דקות, עם ניצחון של סרט הפנטזיה "צורת המים". סרטו של הבמאי המקסיקני גיירמו דל טורו לקח במהלך הערב את פרס העיצוב האמנותי, המוזיקה והבימוי, לפני שחטף את הפרס הגדול. זו הפעם הראשונה שסרט פנטזיה מנצח באוסקר מאז "שר הטבעות: שיבת המלך" בשנת 2003.

באופן כללי, כל הפרסים שחולקו במהלך הטקס היו הצפויים ביותר שאפשר היה להעלות על הדעת. פרסי המשחק ניתנו לאותם ארבעה שסחפו את כל טקסי הפרסים עד כה: שחקן ראשי לגארי אולדמן ("שעה אפלה"), שחקנית ראשית לפרנסס מקדורמנד ("שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"), שחקן משנה לסם רוקוול ("שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי") ושחקנית משנה לאליסון ג'ני ("אני, טוניה"). מבין הארבעה, רק מקדורמנד זכתה בעבר.

סרט המלחמה "דנקרק" סיים את הערב עם שלושה פרסים טכניים: עריכה ושתי קטגוריות הסאונד. סרט האנימציה "קוקו" יצא מנצח עם שני פרסים, לשיר המקורי הטוב ביותר ולסרט האנימציה הטוב ביותר באורך מלא.

סרט האימה "תברח" לקח את פרס התסריט המקורי, מה שהופך את הבמאי והתסריטאי ג'ורדן פיל לשחור הראשון שזוכה בקטגוריה הספציפית הזו. את פרס התסריט המעובד לקח ג'יימס אייבורי בזכות סיפור האהבה הגאה "קרא לי בשמך".

במהלך הטקס היו התייחסויות רבות למצבן של הנשים בתעשייה, על רקע תנועות MeToo ו-Time's Up שתפסו תאוצה במהלך החודשים האחרונים בעקבות חשיפת פרשיות ההטרדות המיניות של הוליווד. הנשים הראשונות שדיברו נגד המפיק הארווי ווינשטין ובעצם החלו את כדור השלג, אשלי ג'אד ואנאבל שיורה, קיבלו מקום לנאום בטקס ודיברו על הזמנים המשתנים.