מדיוי חתמה על מזכר הבנות להשקעה של עד 110 מיליון דולר

מניית החברה, שמבקשת לפעול בתחום הקנאביס, עלתה ב-20% והשלימה זינוק של 540% מאוקטובר

צמח הקנאביס / צילום: שאטרסטוק
צמח הקנאביס / צילום: שאטרסטוק

חברת מדיוי , שמבקשת לפעול בתחום הקנאביס, הודיעה על חתימת מזכר הבנות מחייב לשיתוף-פעולה עם משקיע בינלאומי, אשר עשוי להניב לה עד 110 מיליון דולר. במסגרת ההסכם אמורה מדיוי לספק שטח של 100 דונם בישראל או מחוצה לה שישמש למטרת גידול, ייצור וייצוא קנאביס רפואי. החברה תעביר למשקיע 50% מהקנאביס שתגדל על השטח האמור עד לכמות של 50 טון בשנה.

מדיוי מנוהלת על-ידי מנחם כהן. בשעות הצהריים עלתה מניית החברה 20% והיא נסחרת לפי שווי של 33 מיליון שקל. מאז ההודעה על הכוונה למזג לתוכה פעילות קנאביס באוקטובר האחרון, עלתה מניית מדיוי ב-540%.

ההסכם בין הצדדים מותנה בבדיקת נאותות, וכן בכך שיתקבל אישור לייצא קנאביס מישראל, או שיוסדרו כל התנאים לגדל ולייצא קנאביס ממדינה אחרת לשוק בו ניתן להשיג מחירים גבוהים עבור המוצר. "העדיפות היא לייצר בישראל", אומר אילן גרזי ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ, עורך הדין של החברה ומי שמיזג את פעילות הקנאביס לתוך השלד מדיוי.

שאלת היתר היצוא

כיום היצוא של הקנאביס מישראל אסור, אבל סוגיית ההיתר לכך הובאה להחלטת ממשלה, ומדיוי (כמו חקלאים רבים נוספים) ממתינה לה, בציפיה כי היא תתקבל בטווח של מספר חודשים. רוב משרדי הממשלה תומכים בייצוא הקנאביס וביניהם משרד האוצר, המשפטים, החקלאות והבריאות.

המשרד לביטחון פנים הוא זה שכרגע מעכב את ההחלטה. מן המשרד נמסר כי אינו מתנגד לייצוא קנאביס, אולם הוא מעוניין בפרק זמן נוסף כדי לבחון את ההיערכות הבטחונית וכן בתקציב נוסף כדי להוציא את הפיקוח על ייצוא הקנאביס לפועל. כאמור, אי אישור ייצוא הקנאביס יבטל את ההסכם, במידה ומדיוי לא תצליח להקים פעילות ייצור במקום אחר בתוך כשנה.

מדיוי מעריכה כי ההסכם יוכל להיחתם תוך 30 יום, ובמעמד החתימה אמורה החברה לקבל כ-500 אלף דולר. תשלום נוסף על סך 29.5 מיליון דולר ישולם למדיוי על פי לוח תשלומים אשר ייקבע במסגרת הסכם, ובהתבסס על עמידה במספר אבני דרך (כאשר התשלום הראשון לא יפחת מ-3 מיליון דולר וישולם לא יאוחר מ-60 יום לאחר חתימת הסכם מחייב בין הצדדים וזאת בתנאי שבמועד זה כבר תתפרסם הכרזת ממשלת ישראל על ייצוא קנאביס רפואי. בהמשך, אם הכל יילך על פי התוכניות, יעביר המשקיע למדיוי תשלום שנתי בסך 20 מיליון דולר החל מהשנה השנייה לאחר מועד השלמת העסקה למשך 4 שנים, קרי סך הכל 80 מיליון דולר.

על פי ההסכם, אם בתוך שנה לא יותר ייצוא קנאביס מישראל או שלא יתקיימו התנאים המאפשרים ייצור הקנאביס באתר אחת ומכירתו בסכום אטרקטיבי, החוזה יתבטל והחברה תצטרך להשיב סכומים שכבר קיבלה מן המשקיע.

מדיוי לא מסרה פרטים על המשקיע, אולם גרזי מציין כי מדובר בגורם בעל פעילות עסקית נרחבת באירופה, אך אין לו היום פעילות בתחום הקנאביס. על פי ההסכם, האחריות לשיווק התוצרת היא של המשקיע, אולם מדיוי תפעל לתמוך בשיווק ככל שתוכל. למדיוי הסכמי שיווק בלתי מחייבים עם משקיעים בגרמניה ובארה"ב.