הסטארט-אפ מרעננה שרוצה למפות את העולם בתלת-ממד

Mixed Place תיצור מציאות מועשרת ותאפשר להטמיע דמויות וירטואליות בעולם הפיזי: "יש באפליקציה מוטיבים ויראליים"

הסטארט-אפ Mixed Place גייס סבב סיד של 750 אלף דולר מקבוצת PPI Worldwide. חברת Mixed Place עוסקת בפיתוח תשתית למה שמכונה "Mixed reality" - מיפוי דיגיטלי תלת-ממדי של העולם, שנועד לאפשר הטמעה של תכנים דיגיטליים בעולם הפיזי. בימים אלה החברה נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של אפליקציה, אשר מתוכננת לצאת במהלך חצי השנה הקרובה. כמו כן, מלכנר סיפר שהחברה כבר בעיצומו של סבב גיוס ראשון, ומקווה לגייס 5 מיליון דולר.

את Mixed Place הקים אלון מלכנר, שהקים וניהל את חברת המציאות המדומה והמוגברת WakingApp. לדברי מלכנר, האפליקציה נועדה לאפשר למשתמשים לתכנן, לבנות ולשתף תכנים דיגיטליים שישתלבו בעולם הפיזי. התכנים ישתלבו במציאות כך שניתן יהיה לראות אותם ולהצטלם איתם, בעזרת סמארטפונים אומשקפי מציאות מדומה.

מלנכר אמר בשיחה עם "גלובס" כי המטרה ששם לעצמו ול-Mixed Place היא להוות את התשתית בתחום המציאות הווירטואלית, שתתפתח יחד עם טכנולוגיות החומרה בתחום. "אני מקווה להוות את אחת מהתשתיות שיחסכו לסטארט-אפים את העיסוק בטכנולוגיה הכבדה, כך שהעולם יוכל לעשות את הטרנספורמציה הזאת כמה שיותר מהר. כשיצאו המשקפיים של גוגל, אפל ומיקרסופט, אנחנו נהיה אחת מתשתיות התוכן הגדולות בעולם".

לדברי מלכנר, האפליקציה מהווה שלב ראשוני בפיתוח התשתית של החברה: הוא מתכוון להרכיב את התשתית התלת-ממדית, "בעזרת מצלמות הטלפון של מיליוני משתמשי האפליקציה". הטכנולוגיה של Mixed Place מאפשרת לאסוף צילומים דו-ממדיים, להצליב ביניהם ובין מידע מ-GPS ולהרכיב מיפוי תלת-ממדי.

"האפליקציה היא משהו שכל אחד יוכל להשתמש בו ובעיקר צעירים. אפליקציית סושיאל מבוססת מיקום בה כל אחד יוכל להביא את עצמו לידי ביטוי. ברגע שמסתכלים על העולם האמיתי דרך מצלמת הטלפון, רואים את התוכן הדיגיטלי בתוך העולם האמיתי, באופן שנראה טבעי", מלכנר אמר ל"גלובס", "אנחנו נותנים למשתמשים כלים כדי לייצר תוכן על פני העולם, וכחלק מזה הם יסרקו עבורנו את העולם בצורה פאסיבית. אנחנו עושים את זה מתוך אמונה בכוח של ההמונים", אמר מלכנר.

מלכנר הסביר שהפצת האפליקציה לקהל כה רחב תתאפשר בזכות שני אלמנטים. הראשון הוא האופי ה"ויראלי" של האפליקציה, לדבריו: "אנחנו בונים אפליקציה חברתית ויראלית שמכילה הרבה אלמנטים של גיימיפיקציה והתמכרות. יש שם מוטיבים מאוד ויראליים כך שכל מי שישתמש בזה יביא עוד 15-20 חברים". בשלב זה מלכנר מסרב להתייחס למודל העסקי.

אולם, מלכנר כן חשף את כוונתו להפיץ את האפליקציה באופן מסחרי: "אמצעי ההפצה של האפליקציה יתבססו גם על שיתופי פעולה עם חברות מסחריות גדולות", הוא אומר. מלכנר השווה את החדשנות של Mixed Place לזו של דפדפן נטסקייפ, מפורצי הדרך בתחום התוכן האינטרנטי. אבל, בניגוד לנטסקייפ, האסטרטגיה העסקית של מלכנר היא מסחרית בהרבה: "הם לא ידעו מראש מה לעשות עם זה, אני חושב שהיה ניסיון להתחיל מהאנשים והגופים המסחריים התחילו להיכנס רק מאוחר יותר. אני מנסה לקצר את הדרך הזאת ולהכניס מהתחלה את הגופים המסחריים".

קבוצת PPI Worldwide מתמחה בקידום מכירות ועובדת עם רשתות קמעונאות גדולות ברחבי העולם. במסגרת ההשקעה, Mixed Place קיבלה גישה לפעילות הקבוצה באירופה, ארה"ב, אמריקה הלטינית ואסיה. מלכנר סיפר שכחלק מההפצה המסחרית, Mixed Place נמצאת במשא ומתן מתקדם עם שלוש רשתות קמעונאות גדולות בעולם.

"בתחום הקמעונאות נוכל לקבל ליווי דיגיטלי באמצעים דמות וירטואלית או חיצים, שיוליכו אותנו באופן רציף מהרחוב לסופרמרקט ובתוך הסופרמרקט למדפים ולמוצרים מסוימים. פוקימון גו היא גם דוגמה טובה: האפליקציה שלנו תאפשר ללקוחות לאסוף אלמנטים דיגיטליים בתוך הסופר, למשל לוגו של חברה, וגם להטמיע אותו בעולם, להצטלם איתו".

הפונקציה שתיאר מלכנר נועדה, לדבריו, להשתלב עם מבצעים קיימים בסופרמרקטים כמו איסוף מדבקות שמזכה את הלקוחות בהנחות. "אנחנו מוסיפים את הנדבך הדיגיטלי כתוספת למוצר הפיזי. לא רק זה, הפעילות הפיזית דורשת הורדה של האפליקציה כדי לקבל גישה לחצי הדיגיטלי של הפעילות. מצד שני, אם רוצים להשתמש באפליקציה יותר זמן, צריך לעשות יותר קניות בסופרמרקט. זה ווין ווין מכל הכיוונים, זה מחזק את האפליקציה וזה מחזק את המכירות".

מלכנר אומר כי "ה-Mixed Reality תיצור עולם שבו הצריכה הדיגיטלית תתפקד באופן אינטואיטיבי כחלק מהעולם האמיתי ולא תוגבל למסכים דו-ממדיים. היא תחולל מהפכה בכל תחומי החיים ובאינספור ענפים, כמו קמעונאות, בידור ותיירות, ייצור תעשייתי, הפקת אירועים, תחבורה, ביטחון וחינוך".

Mixed place / צילום: אתר החברה
 Mixed place / צילום: אתר החברה

Mixed place
 Mixed place

Mixed Place

- תחום פעילות: מיפוי דיגיטלי בתלת-ממד

- שנת הקמה: 2017

- מייסדים: אלון מלכנר (מנכ"ל ו-CTO), איתן יורמן (סמנכ"ל פיתוח עסקי)

- מספר עובדים: 6, ברעננה

- גיוסי הון: 750 אלף דולר

- משקיעים: PPI Worldwide Group