פימי: הסכם מחייב לרכישת השליטה בפיסיבי; תזרים 125 מ' ש'

פימי תחזיק לאחר הזרמת המזומנים ב-51% מהחברה ■ פי.סי.בי תוכל לחלק דיבידנד בסכום של עד 12 מיליון שקל, אבל אז תתבצע התאמה במחיר המניה

ישי דוידי / צלם: איל יצהר
ישי דוידי / צלם: איל יצהר

קרן הפרייבט אקוויטי פימי, אותה מוביל המייסד והמנכ"ל ישי דוידי, חתמה על הסכם מחייב לרכישת השליטה בחברת פי.סי.בי טכנולוגיות מפריורטק, המחזיקה בכ-70% ממניות החברה.

במועד השלמת העסקה, הצפוי בתוך מספר שבועות, תזרים פימי 125 מיליון שקל לפי.סי.בי בתמורה להקצאת מניות של כ-51% מהון החברה, כלומר לפי שווי של 243 מיליון שקל "אחרי הכסף", ולפי מחיר מניה של 3.60 שקלים.

עוד הוסכם כי עד למועד השלמת העסקה תוכל פי.סי.בי לחלק דיבידנד בסכום של עד 12 מיליון שקל, ובמקרה כזה תבוצע התאמה למחיר למניה.

ההסכם כולל הסדרים נוספים המקובלים בעסקאות מסוג זה, כולל הסכמה על רוב לפימי בדירקטוריון החברה, וזכות הצטרפות של פריורטק לפימי במקרה והקרן תבקש למכור את מניותיה בפיסיבי.

בעת ההודעה של פימי, פריורטק ופי.סי.בי על ההשקעה, בנובמבר אשתקד, עמד מחירה של מניית פי.סי.בי טכנולוגיות בבורסה על 3.33 שקלים ובתגובה להודעה זינקה בכ-50% למחיר של 5 שקלים. אתמול סגרה המניה במחיר של 4.73 שקלים, המשקף לחברה שווי של 156 מיליון שקל, גבוה ב-31% ממחיר העסקה.

פי.סי.בי עוסקת בייצור מעגלים מודפסים ובהרכבה של רכיבים ומערכות. בתחום הראשון, החברה מייצרת מעגלים מודפסים מורכבים מבחינת הגמישות, הצפיפות, מספר השכבות ויכולת העמידות לחום, כאשר התמחותה העיקרית היא בייצור סדרות קטנות ובינוניות במועדי אספקה קצרים. בתחום ההרכבה החברה מבצעת פרויקטים במגוון תחומים ושווקים. עיקר מכירותיה מיועדות ללקוחות בשוק הביטחוני והרפואי.

בתשעת החודשים הראשונים של 2017 רשמה פי.סי.בי גידול של 4.7% בהכנסות לרמה של כ-241 מיליון שקל. אולם התחזקות השקל מול הדולר העבירה אותה להפסד תפעולי של 3.3 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-200 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של כ-4.6 מיליון שקל לעומת הפסד של 65 אלף שקל אשתקד. בקופתה היו בסוף ספטמבר מזומנים בהיקף של כ-16 מיליון שקל והונה העצמי עמד על כ-206 מיליון שקל.

פימי, אגב, השקיעה בחברה האם של פי.סי.בי, פריורטק, לפני כ-8 שנים. פריורטק, בראשות היו"ר רפי עמית והמנכ"ל יותם שטרן, היא חברת החזקות בתחום הטכנולוגיה, שהחזקתה המרכזית היא קמטק, הנסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי 216 מיליון דולר. קמטק מייצרת מערכות בדיקה למעגלים מודפסים, ופריורטק מחזיקה ב-45.4% ממנה. במקביל היא מחזיקה כאמור בשליטה בפי.סי.בי טכנולוגיות ובבעלות מלאה על חברת אמיטק, שפיתחה טכנולוגיה לייצור מצעים לרכיבים אלקטרוניים.

ההשקעה של פימי בפריורטק בוצעה ב-2010 במתכונת של הלוואה של 15 מיליון דולר, בנוסף לאופציות של 15 מיליון דולר להשקעה בחברה, במחיר של 25 שקל למניה. אז עמד מחיר מניית פריורטק בבורסה על 20 שקל. באמצע 2016 הוא צנח לפחות מ-10 שקלים ומאז התאוששה המניה עד למחיר של 29 שקל כיום. שווי שוק החברה עומד על 322 מיליון שקל.

במקביל לעסקת פי.סי.בי הוארכה האופציה שיש לקרן פימי במניות פריורטק עד סוף 2019 (מחיר המימוש נותר 25 שקל למניה) וזאת במקביל להארכת מועד פירעון יתרת ההלוואה, שעומדת על פחות מ-2 מיליון דולר (במקרה של אי מימוש האופציות, יתרת ההלוואה עומדת על קצת יותר מ-3 מיליון דולר), לעוד כשנתיים.

ישי דוידי, מנכ"ל ומייסד קרן פימי, ציין היום כי "פי.סי.בי פועלת בתחומים בעלי פוטנציאל צמיחה ורווחיות משמעותיים והינה היחידה בישראל בעלת יכולת כוללת של ייצור מעגלים מודפסים וביצוע הרכבת מערכות תחת קורת גג אחת. המוצרים מיועדים בין השאר לשוק הביטחוני והרפואי, שרובם המכריע מופנה לשווקי חו"ל. התחומים שבהם עוסקת החברה והשילוב של הידע של פימי עם הניסיון הרב של המנהלים בחברה יוביל להערכתנו להמשך התבססות ופיתוח שלה בשווקים בהם היא פועלת. בכוונת פימי לאתר מנועי צמיחה נוספים לחברה ולבצע השקעות הוניות משמעותיות שיגדילו את רווחיות החברה".