טרגט ספיריט מתחילה בשיווק זמן האוויר של המונדיאל ב"כאן"

ההכנסות מהחסויות גבוהות ב-30% מהכנסות החסויות בשידורי המונדיאל בעבר ■ בשונה מחסויות, שבהן יכלו להשתלב חברות מסחריות, זמן הפרסום שישודר בטלוויזיה מוגבל לחברות ממשלתיות או למלכ"רים ■ התאגיד ישדר את חלק הארי של המשחקים - 46 מתוך 64

גביע העולם בגמר המונדיאל לשנת 2018 / צילום: מוחמד המד, רויטרס
גביע העולם בגמר המונדיאל לשנת 2018 / צילום: מוחמד המד, רויטרס

חברת טרגט ספיריט, בעלת הזיכיון לשיווק זמן הפרסום של תאגיד השידור הציבורי "כאן", ממשיכה להציג התנהלות שונה מהמקובל בשוק המדיה בכל הקשור לשיווק זמן הפרסום: ל"גלובס" נודע, כי בתחילת השבוע הבא תחל טרגט לשווק את זמן האוויר בטלוויזיה של משחקי המונדיאל. זאת, לאחר ששיווק חבילות החסות הולך ומסתיים בימים אלה.

המונדיאל יתחיל ב-14 ביוני ויימשך חודש. מדובר באחד האירועים המשמעותיים ביותר שחוגג עולם הספורט והוא מרתק אליו מיליוני צופים. השנה יתקיים המונדיאל במוסקבה, מה שיאפשר שעות שידור נוחות שכן אין הפרשי שעות גדולים בינה לבין ישראל. התאגיד ישדר את חלק הארי של המשחקים - 46 מתוך 64 - לרבות השלבים המתקדמים: משחק הגמר, חצי הגמר ורוב משחקי רבע הגמר.

טרגט ספיריט נערכה הרבה לפני המקובל בשוק הישראלי לשיווק זמן הפרסום, מתוך כוונה לשמור על "מסך נקי" שיכלול מספר נותני חסות מרכזיים ולא להעמיס הרבה חסויות קטנות. לפיפ"א, בעלת המשחקים, יש ספונסרים רשמיים שיקבלו זכות סירוב ראשונה.

במונדיאל הנוכחי הספונסרים הם מקדונלד'ס, קוקה-קולה, ויזה, קיה, יונדאי ואדידס. בישראל העדיפו חלק מנותני החסות הבינלאומיים לא להתחייב לחסות נוספת ולהסתפק בחסות הבינלאומית, שממילא קיימת. למעשה קיה ומקדונלד'ס (שזאת הפעם ראשונה שמשתפת פעולה עם "כאן"/רשות השידור) הן היחידות מנותני החסות הבינלאומית שבחרו להשתתף. אליהן תצטרפנה בין היתר גם שטראוס, בנק דיסקונט, קבוצת אלקטרה ויפאורה תבורי.

כפי שנחשף ב"גלובס", טרגט ספיריט משווקת שני סוגים של חבילות: היקרה עולה כ-1.2 מיליון שקל למפרסם וכוללת נוכחות בכל משחק שישדר התאגיד ובכל הברייקים שיהיו בו (6 ברייקים כולל פרי-גיים ופוסט-גיים). החבילה השנייה כוללת נוכחות בכל המשחקים בחצי מהברייקים. החסויות זהות היום לגמרי לאלה המשודרות בערוצים המסחריים. אורך חסות הוא כ-6 שניות.

לדברי יוגב תלמי, סמנכ"ל המכירות של טרגט ספיריט, עם תחילת השיווק של חבילות המונדיאל, החברה שמה לעצמה למטרה להגדיל באופן משמעותי את היקף ההכנסות מחסויות ופרסום יחסית לתקופה שבה שודרו משחקי המונדיאל במסגרת רשות השידור - וטרגט אכן עמדה בשלב זה במשימה בהצלחה: "הכנסות הרשות מחסויות עמדו על כ-7 מיליון שקל. ההכנסות מחסויות ששיווקנו עד עתה גבוהים בכ-30%" .

תלמי שואף לשחזר את ההישג גם בכל הנוגע לשיווק זמן האוויר - שלב שיחל כאמור בשבוע הבא. יודגש כי בשונה מחסויות שבהן יכלו להשתלב חברות מסחריות, זמן הפרסום שישודר בטלוויזיה מוגבל לחברות ממשלתיות ולפם או למלכ"רים.

לדברי תלמי, "באופן טבעי השותף הפוטנציאלי הגדול לרכישת זמן האוויר הוא ווינר שגם היה השותף המרכזי במונדיאל הקודם ומפעל הפיס", אך הוא מדגיש שדבר עדיין לא סגור. בינתיים לא ברור גם מה יהיה מבנה השידור, כמה זמן תוכנית יהיה לפני המשחק, במהלכו ואחריו - בנושאים אלה צפויה להתקבל החלטה בקרוב על ידי הגורמים המוסמכים לכך ב"כאן".

כמקובל באירועי ספורט מהסוג הזה, שידורי המשחק יהיו עטופים באירועים לאורך היום שיכללו שידורי אולפן לפני ואחרי המשחקים, תוכניות ייחודיות ברדיו של התאגיד וכדומה. המפרסמים שרוכשים חבילת חסויות יופיעו גם בפלטפורמה הדיגיטלית של "כאן", הצפויה לשדר את המשחקיים בשידור חי בסטרימינג, ולכן מבחינת פרסום השידור בדיגיטל יהיה זהה לשידור בטלוויזיה.

עירית שרמן, סמנכ"לית המכירות ב"כאן", אמרה כי "הביקושים למונדיאל בשיאם ואנו עומדים ביעדים שהצבנו. בהמשך יהיו עוד מוצרים שיצאו למכירה".