ירידות חדות בנעילה בוול סטריט; מניית טבע ירדה ב-3%

אוטוזון, סטיב מאדן ו-ETSY יפרסמו היום דוחות ■ ג'רום פאואל, יו"ר הפד שהחליף את ילן, העיד בפני הקונגרס בנושא המדיניות המוניטרית

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים לאחר רקע נאומו הראשון של ג'רום פאוול, נשיא הפדרל ריזרב החדש, בקונגרס. לאחר נאום שהציג עמדות מתונות ודומות לאלו של קודמתו בתפקיד ילן, ציין פאואל את ההתחזקות בכלכלת ארה"ב בחודשים האחרונים, במה שהעלה השערות על אפשרות ל-4 העלאות ריבית השנה, לעומת 3 העלאות שתוכננו עד עתה. המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה שלילית, לאחר נעילה מעורבת בבורסות אסיה.

 

שלוש ענקיות טכנולוגיה הניעו השנה כמעט מחצית מהעלייה של מדד 500 S&P: מניית אמזון  הייתה אחראית ל-27% מעליית מדד 500 S&P, שעלה ב-1.6% מתחילת השנה עד יום שלישי שעבר, 20 בפברואר, לפי נתוני חברת מדדי S&P Dow Jones. אחריה באו מיקרוסופט  עם תרומה של 13%, ו- נטפליקס  עם 8.3%. המדדים בארה"ב ירדו ביום רביעי שעבר, אך אמזון ונטפליקס המשיכו לעלות, והרחיבו את הדומיננטיות שלהן במדד 500 S&P [לידיעה המלאה].

אחד ממנועי הצמיחה שסימנה חברת ציוד התקשורת סרגון  הוא הדור החמישי בסלולר, והיום דווח על חוזה עם חברה ישראלית אחרת, סיוה , שבמסגרתו תספק סיוה לסרגון את הטכנולוגיה למעבדי האותות הנדרשים לתשתיות לדור החמישי [להרחבה].

חברת או.פי.סי אנרגיה (OPC), הנמצאת בבעלות קנון  של עידן עופר, פועלת להשלמת עסקת רכישת 95% מחברת צומת אנרגיה, המקדמת הקמה של תחנת כוח שתייצר חשמל מגז טבעי בהספק של כ-400 מגה וואט באזור צומת פלוגות [לקריאה נוספת].

טבע  הוסיפה לרכז עניין לאחר שוורן באפט הודה אתמול כי ההחלטה להשקיע בטבע לא הייתה כלל שלו, אלא של אחד מסגניו בחברה. כזכור, לפני פחות משבועיים נודע שחברת ברקשייר הת'וואיי של המשקיע האגדי וורן באפט רכשה 1.8% ממניות חברת התרופות טבע, והמנייה זינקה בעקבות הבעת האמון.

צפון קוריאה הודיעה אמש כי היא מוכנה להיכנס לשיחות עם ארה"ב ו דרום קוריאה , זאת בעקבות ביקורה של משלחת צפון קוריאנית בטקס הסגירה של אולימפיאדת החורף. המשלחת כללה נציגים של תוכנית הגרעין ודיפלומטים אשר אחראים על המגעים עם ארה"ב.

עונת הדוחות בשיאה, ובהמשך היום צפויים לפרסם את תוצאותיהם הכספיות אוטוזון  ,דיסקברי קומיוניקיישן  , סטיב מאדן, קמפינג וורלד,  SeaWorld , הרץ גלובל, Etsy  ,Imax ו- Weight Watchers. 

מייסיס  נסחרה בעליות לאחר שהיכתה את התחזיות.