ברנמילר אנרג'י יוצאת להנפקת מניות בהיקף של כ-20 מיליון ש'

אבי ברנמילר עצמו, המחזיק ערב ההנפקה בכ-77.2% מההון, התחייב לרכוש במסגרת ההנפקה מניות בהיקף של כ-2.5 מיליון שקל

חברת ברנמילר  אנרג'י של היזם אבי ברנמילר יוצאת להנפקת מניות נוספת. החברה תנסה לגייס היום כ-20 מיליון שקל, בהנפקה של כ-10% ממניותיה (ביחד עם הקצאת אופציות ללא תמורה), במחיר של 17 שקל למניה. לא נקבע סכום מינימלי להנפקה. במקרה של חתימת יתר תקצה החברה עוד מניות למשתתפים בהנפקה, שאותה מובילה פועלים אי.בי.אי ביחד עם אפסילון חיתום , בהיקף של עד 3 מיליון שקל.

ברנמילר עצמו, המחזיק ערב ההנפקה בכ-77.2% מההון, התחייב לרכוש במסגרת ההנפקה מניות בהיקף של כ-2.5 מיליון שקל. ברנמילר נכנסה לבורסה באוגוסט אשתקד, לאחר שגייסה כ-45 מיליון שקל. מאז ההנפקה רשמה מניית החברה ירידה של כמה אחוזים, ושוויה בבורסה עומד על כ-190 מיליון שקל.

החברה מייעדת את תמורת ההנפקה למטרות שונות, בהתאם לצרכיה, ובכלל זה למימון הפעילויות המרכזיות הצפויות, בדגש על הון עצמי למיזמים למכירת אנרגיה (כגון תחנת הכוח רותם 1), פעילות שיווק ומכירות, פעילות למציאת שיתופי-פעולה אסטרטגיים ומימון הפעילות השוטפת של החברה ושל החברות המוחזקות על-ידיה.

ברנמילר אנרג'י הוקמה לפני כחמש שנים וחצי על-ידי המנכ"ל אבי ברנמילר, ועסקה בתחילת דרכה בפיתוח ובהקמה של שדות תרמו-סולאריים. המודל העסקי שלה התבסס על הקמה של שדות כאלה עבור יצרניות חשמל. לאחר כמה שנות פעילות החליטו בחברה להתמקד במערכת לאגירת אנרגיית חום.

ההתקן של החברה מסוגל לקלוט אנרגיה ממגוון מקורות - כמו תחנות רוח, פאנלים סולאריים, רשת חשמל, מים ועוד - לאגור אותה, ולספק חשמל באמצעות קיטור. התחרות בתחום מגיעה מפתרונות אחרים לאגירת אנרגיה, כמו אגירה שאובה או אגירה במלח מותך, לצד טכנולוגיות אחרות (כמו אגירה על בסיס בטון) הנמצאות בפיתוח.

נכון להיום, אין לחברה הכנסות - ואלה אמורות להגיע רק אחרי שנת 2018, שבה תתחיל הקמתם של שני פרויקטים לבניית תחנות כוח, שאותם מקדמת החברה במישור רותם ליד דימונה - רותם 1 ורותם 2. מרבית כספי ההנפקות, הראשונית והנוכחית, מיועדים להקמת הפרויקטים האלה.

במתקן רותם 1, בהיקף של 1.5 מגוואט חשמל, צפויה החברה להשקיע כ-47 מיליון שקל, והוא אמור להתחיל לפעול במהלך 2019 למשך כ-20 שנה. ההכנסה השנתית מהמתקן צפויה לעמוד על כ-6.4 מיליון שקל.

רותם 2, מתקן בהיקף של 10 מגוואט, צפוי להתחיל לפעול ב-2020, וברנמילר תשקיע בהקמתו כ-115 מיליון שקל. המתקן צפוי לספק הכנסה שנתית של כ-20 מיליון שקל למשך 20 שנה.

מניית ברנמילר הגיבה להודעה על הגיוס המתוכנן בירידה של 2.5%, למחיר של 16.3 שקל, נמוך בכ-4% ממחיר המניה בהנפקה (המחיר האפקטיבי של המניה, כולל האופציה, עומד על 13.65 שקל).