דיימלר הגרמנית תשקיע בסבב הגיוס של אנגוג הישראלית

אנגוג מגייסת על פי ההערכות 10 מיליון דולר ■ אנגוג (anagog), פיתחה טכנולוגיה למעקב וניתוח דפוסי ניידות באמצעות חיישני הטלפונים החכמים

דיימלר/ צילום: רויטרס
דיימלר/ צילום: רויטרס

יצרנית הרכב הגרמנית דיימלר, באמצעות מרכז הפיתוח של מרצדס בנץ בתל אביב, לוקחת חלק בהשקעה שמוערכת ב-10 מיליון דולר בחברת הסטארט-אפ הישראלית אנגוג (anagog), שפיתחה טכנולוגיה למעקב וניתוח דפוסי הניידות של משתמשים באמצעות חיישני הטלפונים החכמים. המשקיעה השנייה בסבב היא Mizmaa Ventures, קרן הון סיכון המתמקדת בבינה מלאכותית, למידת מכונה וביג גאטה, הפועלת מקליפורניה והונג קונג. זהו סבב B של אנגוג, שגייסה עד היום 5 מיליון דולר.

את החברה הקימו ב-2010 גיל לוי, מנהל הטכנולוגיות, וירון אייזנבד, מנהל התפעול. ב-2015 הצטרף לחברה עופר ציפרמן כמנכ"ל וכמשקיע, וכיום היא מעסיקה 25 איש במשרדיה בתל אביב. נכון להיום מוטמעת הטכנולוגיה של אנגוג בטלפונים החכמים של כ-25 מיליון איש, כחלק מכמאה אפליקציות שאיתן חתמה החברה על שיתופי פעולה, בהן אפליקציית החניה פנגו. המידע על המשתמשים נאסף ומנותח באמצעות בינה מלאכותית ולמידת מכונה.

שותפותיה של אנגוג מקבלות מידע בזמן אמת על תנועת לקוחותיהן - אם בנהיגה ואם בהליכה - כדי שיוכלו להציע להם שירותים בזמן ובמקום המתאימים, או להפסיק שירותים שעלולים להפריע. עוד מאפשרת הטכנולוגיה לדעת אם הלקוחות ישנים או ערים כדי לבצע פרסונליזציות של אפליקציות בהתאם לפעילות שלהם. מידע זה מועבר אנונימית לשמירה על פרטיות. שימושים נוספים הם איתור מיקום רכב שבעליו שכח היכן החנה אותו, וזיהוי מקומות שבהם הלקוחות מבלים לעתים קרובות, כדי להציע שירותים תלויי הקשר.

הקשר של אנגוג עם מרצדס נוצר בעקבות השתתפות החברה בשנה שעברה בתוכנית The Bridge, שייסד ומנהל גבי צ'רטוק. התוכנית מיועדת לחבר בין חברות טכנולוגיה ישראליות לבעלי התפקידים הרלוונטיים בשלוש חברות הענק שמממנות אותה - קוקה קולה, טרנר ומרצדס בנץ. בעקבות ההשתתפות בתוכנית השיקו אנגוג ומרצדס פיתוח משותף, אפליקציה בשם EQ Ready, המנתחת דפוסי ניידות של לקוחות מרצדס כדי לספק להם מידע שיגביר את רצונם לעבור לכלי רכב חשמליים והיברידיים של החברה.

"שיתוף הפעולה העסקי עם דיימלר הוא הזדמנות אסטרטגית לזיהוי סינרגיות הדדיות בין חידושיה של אנגוג בתחום הניידות, לבין החזון ארוך הטווח של דיימלר לשירותי ניידות", אומר ציפרמן. "אנו גם שמחים מאוד לצרף לשורותינו את הצוות המנוסה של Mizmaa. ההיכרות המעמיקה של Mizmaa עם השווקים הפוטנציאליים שלנו תהווה נכס רב ערך לאנגוג. אנו עובדים על הגדלת הגיוס עם משקיעים חשובים נוספים, שיוכלו לסייע במימוש החזון שלנו לחדשנות בתחום הניידות".

אייל מאייר, מנהל החדשנות של מרצדס בנץ בישראל, ציין כי זו אינה ההשקעה הראשונה של החברה בישראל, לאחר שהשקיעה בעבר ב-Via ובסטור-דוט, בהתאם לאסטרטגיה לאיתור ובחינת חברות ישראליות בתחומי המוביליות, הדיגטליזציה ושיפור חוויית השימוש. לדברי מאייר, החברה בוחנת השקעות בחברות ישראליות נוספות.