יציבות בסיום המסחר בבורסה בתל-אביב; שו"ב איבדה עוד כ-6%

טלטלה במערכת הפוליטית: נחשף כי שופטת המעצרים בתיק 4000 וחוקר הרשות לניירות ערך תיאמו דברים ביניהם טרם דיוני הארכות המעצר ■ שאול, אור ואורנה אלוביץ' הכריזו על כוונתם להתפטר מדירקטוריון בזק, עסקת סיידוף לרכישת קבוצת יורוקום אושרה באסיפות הנושים

הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק

המסחר בתל-אביב הסתיים היום (ב') ביציבות על רקע הנעילה החיובית אתמול ועל רקע הסגירה הירוקה בוול סטריט, המגמה החיובית בסגירה באסיה והמגמה המעורבת באירופה ביום ו'. 

 

טלטלה משפטית נוספת - ועוד חוסר וודאות למערכת הפוליטית שהיציבות שלה התערערה בשבועיים האחרונים: כתב המשטרה של חדשות 10, דורון הרמן, חשף אתמול בערב התכתבות בעייתית בין שופטת המעצרים בתיק 4000, רונית פוזננסקי-כץ מבימ"ש השלום בתל-אביב, לבין חוקר הרשות לניירות ערך, ערן שחם-שביט, שמצביעה על תיאום לכאורה ביניהם לפני דיוני הארכת המעצר בתיק 4000.

בעקבות הפרסום, השופטת פסלה עצמה מהמשך הדיונים בתיק. בית משפט השלום בתל-אביב ידון הבוקר בבקשת חשודי פרשת בזק (תיק 4000) לשחררם לאלתר מהמעצר בטענה לפגיעה קשה בזכויותיהם כפי שזו באה לידי ביטוי בהתכתבות בין השופטת שהאריכה את המעצרים, רונית פוזננסקי-כץ, לבין חוקר רשות ניירות ערך, ערן שחם-שביט [להרחבה].

כמו כן הודיע הנשיא דורון לנשיאת ביהמ"ש העליון כי עד לסיום הליך הבירור בפני נציב התלונות על שופטים לא יתקיימו ולא ישמעו דיונים בפני השופטת המצויה בשלב זה בחופשת שבתון [לקריאה נוספת]. 

כצפוי, שאול אלוביץ', אור אלוביץ' ואורנה אלוביץ' הכריזו על כוונתם להתפטר מדירקטוריון בזק . ההתפטרות באה על רקע החקירות נגדם בתיק 4000 וכן על רקע העובדה שעסקת סיידוף לרכישת קבוצת יורוקום אושרה באסיפות הנושים ותובא לאישור בית המשפט בקרוב. אלמלא תצוץ הצעה חדשה ודרמטית (מה שנראה כסיכוי נמוך למדי), יורוקום תעבור לידיו של סיידוף. 

דירקטוריון בזק צפוי למנות מחר ממלא-מקום לסטלה הנדלר. ככל הנראה, הדירקטוריון צפוי להמשיך ולעקוב אחר ההתפתחויות בימים הקרובים ואז להחליט [להרחבה].

בנק ישראל הודיע כי הוא מותיר את הריבית ללא שינוי חודש נוסף. בבנק מציינים כי נראה שקצב הצמיחה העולמי מתמתן והאינפלציה עדיין מתחת ליעד אך התחזקות הדולר כמו גם עלייה בשכר בישראל ילחצו את האינפלציה לכיוון היעד.

מניית קבוצת הבנייה והתשתיות שיכון ובינוי  נפלה אתמול בתגובה להתפתחויות האחרונות בפרשת השוחד באפריקה. בסך הכל, איבדה מניית שיכון ובינוי (שו"ב) כ-18% בעשרת הימים האחרונים, והיא נסחרת כעת במחיר שפל של כ-15 חודשים [להרחבה].

הדוחות הכספיים של טבע  ברבעון האחרון של 2017 כללו מחיקת ענק של מוניטין בסך 17.1 מיליארד דולר. המחיקה הזו גרמה להפסד כבד ברבעון, שהשליך כמובן על ההפסד בשנה כולה - שהסתכם ב-16.5 מיליארד דולר. אולם גם לאחר המחיקה לטבע יש עדיין מוניטין בדוחות בסך של 28.4 מיליארד דולר [לניתוח המלא]. וורן באפט צוטט היום כמי שאומר שההחלטה לרכוש מניות טבע לא הייתה שלו.

התקדמות במכירת השליטה בבראק אן וי לחברת אדלר ריל אסטייט (Adler real estate) הגרמנית. אתמול דיווחה בראק אן.וי לבורסה, כי ביום שישי קיבלה אדלר את אישור רשות ההגבלים העסקיים הגרמנית לרכישת השליטה בה. מדובר באחד משני התנאים העיקריים שהוצבו לביצוע העסקה, וצליחתו מחזקת עד מאוד את הוודאות באשר להשלמת הביצוע.

אדלר סיכמה על רכישת 41% ממניות בראק אן.וי מידיו של בעל השליטה הנוכחי, טדי שגיא, בתמורה ל-1.4 מיליארד שקל [לידיעה המלאה].

מניות הבנקים פועלים , מזרחי טפחות , דיסקונט  ובינלאומי  ריכזו עניין.