נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניית שיכון ובינוי ירדה ב-3%

מניות קבוצת אלוביץ' עמדו במוקד השבוע ■ שותפויות הגז חתמו על הסכם למכירת גז טבעי ממאגרי "תמר" ו"לוויתן" למצרים, ומניותיהן ריכזו עניין ■ הבוקר דיווחה דלק קידוחים כי חתמה, יחד עם השותפות ב"לוויתן" וב"תמר", על הסכם למכירת גז טבעי לכיל

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב מתנהל בירידות היום (ה') ביומו האחרון של שבוע המסחר, על רקע עליות שערים שנרשמות בוול סטריט עם הפתיחה.

 

שבוע המסחר התנהל בצל הפרסומים החדשים על תיק 4000. בימים האחרונים נודע כי בנוסף לחשדות בתיקי 1000, 2000 ו-3000, המשטרה חוקרת גם פרשת שחיתות ושוחד בחברת בזק הקשורה לראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן חשד להצעת שוחד מצד ניר חפץ לאחד מבכירות המערכת המשפטית, השופטת בדימוס, הילה גרסטל, בעת שהתמודדה על תפקיד היועץ המשפטית לממשלה במרוץ 2015.

שמות החשודים בפרשה הם בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', לצד רעייתו איריס ובנם אור. לצידם מככב בפרשה מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר; וכן השם "החדש" ביותר בפרשת 4000 - יועץ התקשורת של נתניהו, ניר חפץ. שני חשודים נוספים בפרשה הנם מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר; ועמיקם שורר, גם הוא בכיר בבזק. חשוד נוסף הוא אלי קמיר, בחשד כי הוא היועץ שהציע בשם חפץ את ההצעה לגרסטל.

שלשום בשעות הלילה המאוחרות פורסם כי שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, חתם על הסכם עד מדינה, שבמסגרתו הוסכם כי הוא יזכה לחסינות מפני העמדתו לדין פלילי בפרשת בזק. הוסכם כי פילבר יודה בעבירות המשמעתיות שייוחסו לו ויורחק מהשירות הציבורי לצמיתות. לאחר החתימה החל פילבר למסור עדות במשטרה, ובין היתר החל לתאר את מעורבותו של רה"מ נתניהו בקידום האינטרסים של חברת בזק במשרד התקשורת [להרחבה].

עוד פורסם כי בעל השליטה בקבוצת בזק, שאול אלוביץ', הנתון במעצר על רקע "פרשה 4000", מכר ביום שני מניות של בזק שהיו ברשותו בעסקה בבורסה. ככל הנראה, את העסקה ביצע בפועל אחיו של אלוביץ' ושותפו בחברת יורוקום (באמצעותה נשלטת בזק), יוסף אלוביץ' [לקריאה נוספת]. 

מניות קבוצת אלוביץ' עומדות במוקד לאורך הימים האחרונים, כאשר אתמול נרשמה התאוששות ובזק , בי קומיונקיישנס  ואינטרנט זהב  רשמו שלושתן עליות.

גם מניות הגז ישראמקו , קבוצת דלק , דלק קידוחים , תמר פטרוליום  ורציו  ריכזו עניין היום,  כאשר בתחילת השבוע פורסם שלאחר חודשים רבים של חוסר ודאות חתמו שותפויות הגז על הסכם למכירת גז טבעי ממאגרי "תמר" ו"לוויתן" למצרים בעסקה בהיקף כולל של 15 מיליארד דולר. 

הבוקר דיווחה דלק קידוחים כי חתמה, יחד עם השותפות ב"לוויתן" וב"תמר" על הסכם למכירת גז טבעי לחברת כימיקלים לישראל (כיל). מדובר בהסכם בין כיל  לשותפות תמר, אשר יאפשר את המשך הזרמת הגז לכיל מהמאגר, וכן הסכם חדש עם שותפות לוויתן, אשר יהווה גיבוי לאספקת הגז הרציפה לכיל עד לתחילת הזרמת הגז ממאגרי "כריש" ו"תנין".

חמישה חודשים אחרי שקבוצת אריסון שבשליטת שרי אריסון חתמה על מזכר הבנות להכנסת משקיעים זרים לגרעין השליטה בבנק הפועלים - העסקה מבוטלת. לפי הערכות, במהלך המגעים שנערכו בחודשים האחרונים התברר שיישום העסקה מורכב יותר, ואתמול דיווחה הקבוצה כי היא לא תצא אל הפועל. נזכיר, כי המשקיעים היו אמורים לרכוש 49% ממניות אריסון החזקות - חברה פרטית המחזיקה בכ-20% ממניות הפועלים - תמורת כ-2.4 מיליארד שקל. מניות אריסון בבנק שוות 6.5 מיליארד שקל [לידיעה המלאה].

מניית סלקום  רשמה ירידות על רקע גילוי "גלובס" בנוגע למבצע שהציעה ללקוחותיה, למינוי הכולל את שירותי חברת הסטרימינג נטפליקס - מבצע שמסתבר שאיננו אושר על ידי ענקית הסטרימינג שפסלה את המבצע. העניין נמצא תחת בדיקה. [לסיפור המלא]

טאואר  מסכמת שנת שיא עם תחזית פושרת לרבעון הראשון. יצרנית השבבים מסכמת שנת שיא ב-2017, אך לצד הדוחות בהם עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח, החברה מספקת תחזית מאכזבת לרבעון הראשון של 2018. עם זאת, בטאואר מדגישים כי למרות החולשה הרבעונית, 2018 עדיין תהיה שנת צמיחה לחברה [לידיעה המלאה].

מניית חברת כוח האדם ושירותי הסיעוד דנאל   הגיבה היום בירידות שערים חדות, לעדכון החברה בנוגע לשינויים הצפויים בתחום הסיעוד, העלולים לפי דנאל, להיות בעלי "השפעה מהותית לרעה על הכנסות החברה במגזר כוח העזר בתחום הסיעוד" - תחום הפעילות הגדול ביותר שלה.

מניית לייבפרסון  בלטה אתמול במסחר לאחר דוחות חזקים שפרסמה החברה. בין היתר הודיעה החברה על עסקה של 20 מיליון דולר - הגדולה בתולדותיה.

מניית שיכון ובינוי  ריכזה עניין גם היום, לאחר שפורסם כי החברה חשודה בתשלומים לא לגיטימיים לגורמים באפריקה. החשדות נחקרו בלהב 433, בשיתוף גורמים בינלאומיים.

חברת השיכון הלאומית, עמידר החדשה, מתקדמת לקראת גיוס של 1 מיליארד שקל באמצעות הנפקה ראשונה של איגרות חוב לציבור. השבוע תחל הנהלת החברה, בראשות המנכ"ל ראובן קפלן, בסבב פגישות עם משקיעים מוסדיים ("רוד שואו"), לקראת שלב המכרז המוסדי בהנפקה, שמתוכנן ל-8 במארס. ארבעה ימים לאחר מכן ייערך גם המכרז הציבורי, ולאחריו יחלו האג"ח של עמידר להיסחר בבורסה [להרחבה].

חברת ההלבשה הישראלית דלתא  דיווחה כי סיימה את הרבעון הרביעי של 2017 עם הכנסות של 372 מיליון דולר, ירידה של 1.2% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016 [לידיעה המלאה].