צפו: המכונית החשמלית הולכת צעד אחד קדימה ולמעלה

סטארט-אפ גרמני בשם ליליום (Lilium) לוקח את רעיון המכונית החשמלית צעד אחד קדימה ■ לאחר שגייסה כ-90 מיליון דולר חשפה החברה בחודש ספטמבר האחרון את הפיתוח החדש שלה, ה-Lillium Jet, שהוא למעשה קוודרו-קופטר חשמלי שהמדחפים שלו מוטמעים בתוך הכנפיים ■ הפרטים בווידאו

סטארט אפ מכונית חשמלית / צילום: lilium
סטארט אפ מכונית חשמלית / צילום: lilium

סטארט-אפ גרמני בשם ליליום (Lilium) לוקח את רעיון המכונית החשמלית צעד אחד קדימה. וכהוכחה לכך הם גם זכו לאחרונה בפרס מייזם הקלינטק של השנה מ-CTG חברת מחקר בתעשייה לחברות המפתחות חדשנות בת-קיימא.

החברה שהוקמה ב-2015 שמה לה למטרה, לפתח כלי תחבורה עירוני חדש ולחולל מהפכה של ממש באופן שבו אנשים ינועו בסביבה העירונית.

לאחר שגייסה כ-90 מיליון דולר חשפה החברה בחודש ספטמבר האחרון, את הפיתוח החדש שלה ה- Lillium Jet, שהוא למעשה קוודקופטר חשמלי שהמדחפים שלו מוטמעים בתוך הכנפיים, מה שמאפשר לכלי הרכב ע"פ החברה להמריא אנכית ולרחף ע"י שימוש מינימלי של אנרגיה.

ברגע שה- Lillium Jet עולה לאויר המדחפים שלו נכנסים בחזרה לתוך הכנפיים וכך הוא יכול להאיץ אופקית ולטוס כמו מטוס קטן ולהגיע למהירות של עד 300 קמ"ש בקירוב.

המנועים החשמליים של הג'ט מתפקדים כמו מנועים מסורתיים במטוסי הנוסעים הרגילים אלא שהם מתוכננים כך שיהיו הרבה יותר שקטים, מה שיאפשר לו לנוע באזורים עירוניים צפופים.

ע"פ חזון מייסדי החברה, תוכלו להזמין את כלי הרכב כמו שמזמינים היום מונית דרך הסמארטפון, כלי התעופה שלהם ימתין על גג הבית ויוביל אתכם במהירות למנחת הכי קרוב ליעד שלכם בעיר.

ה- Lillium Jet מסוגל לטוס כשעה לאחר טעינה מלאה של המצברים שלו, מה שמאפשר לו לעבור עד 300 ק"מ.

ה- Lillium Jet עדיין נמצא בשלב האב טיפוס והחברה מקווה לעשות ניסויים עם טייס אנושי כבר בשנה הבאה ולצאת עם הטכנולוגיה שלה לשוק כבר בשנת 2025.