קרן הנדל"ן של אלטשולר שחם רוכשת מרלו"ג של פולקסווגן

מציעה לציבור לרכוש יחידות השתתפות עפ"י תשקיף בסך 4.8 מיליון אירו ■ ההשקעה המינימלית - 25 אלף אירו ■ התשואה מוערכת ב-8% בשנה

יאיר לוינשטיין / צילום: שלומי יוסף
יאיר לוינשטיין / צילום: שלומי יוסף

כעשרה חודשים לאחר שנחשף ב"גלובס" כי בית ההשקעות אלטשולר שחם מתכוון להציע לציבור להשתתף בהשקעות נדל"ן שייזום בחו"ל, הוא מדווח על עסקת נדל"ן ראשונה לאלטשולר שחם פרופרטיז דאבליו אל.פי, שבמסגרתה היא תשקיע במרכז לוגיסטי של ענקית הרכב פולקסווגן בגרמניה לצד קרן מידאל מבית אלטשולר שחם.

מדובר במהלך גיוס דומה לכאלה שעשו בשנה האחרונה בבורסה בתל-אביב קרן הגשמה של אבי כץ, אינטו של ערן רוט ודב קוטלר, ו-HAP שבבעלות ניר אמזל, אמיר חסיד וערן פולק. העסקה הראשונה של אלטשולר שחם פרופרטיז היא לרכישת 26.3% ממניות בחברת Becker Funding Company, שמחזיקה בנכס המניב - מרכז לוגיסטי של פולקסווגן באזור העיר קאסל שבגרמניה.

היקף העסקה כ-53.2 מיליון אירו

אלטשולר שחם פרופרטיז (החברה המנפיקה) תרכוש מניות בחברת הנכס בכ-5.65 מיליון אירו, ואילו קרן מידאל ומשקיע פרטי ישקיעו כ-15.9 מיליון אירו נוספים. הקרן תחזיק 51% מחברת הנכס והמשקיע הפרטי 22.7%.

היקף העסקה הכולל הוא כ-53.2 מיליון אירו (כ-230 מיליון שקל), והיא תמומן ב-40% מהון השותפים והיתרה באמצעות הלוואה בהיקף של כ-31.8 מיליון אירו מבנק בגרמניה. על פי טיוטת התשקיף מוצע לציבור לרכוש יחידות השתתפות של אלטשולר שחם פרופרטיז בסכום של כ-4.8 מיליון אירו (כ-20.5 מיליון שקל).

כדי להשתתף בגיוס של אלטשולר שחם פרופרטיז נדרשת השקעה מינימלית של 25 אלף אירו. התשואה השנתית החזויה עומדת על 8%, והרווח הכולל מוערך ב-12 אלף אירו להשקעה המינימלית - קרוב ל-50%.

את המניות בחברת הנכס תרכוש אלטשולר שחם פרופרטיז מקרן מידאל, כש"למועד התשקיף, קופות הגמל המנוהלות על ידי אלטשולר שחם גמל ופנסיה מחזיקות כשותף מוגבל ב-36.1% מהזכויות ההוניות בקרן, שמחזיקה בכ-77.3% מהמניות בחברת הנכס (בקר פנדינג, ר"ש). נציין כי באלטשולר שחם הקימו את הקרן כאמצעי הצטרפות לעסקאות נדל"ן בחו"ל שמקדמת פעילות החיסכון לטווח ארוך של בית ההשקעות.

"תקופת ההשקעה 6-5 שנים"

עוד מציינים באלטשולר שחם כי "על פי התוכנית העסקית, תקופת ההשקעה בחברה המחזיקה בנכס היא ל-5-6 שנים, תוך חלוקה רבעונית למשקיעים".

אלטשולר שחם פרופרטיז הוקמה ב-2017 "כדי לתת לציבור את האפשרות להיחשף להשקעות נדל"ן מגוונות, פרטיות וציבוריות, להצטרף להשקעה ישירה בחברה המחזיקה בנכס, ובכך להרחיב את פיזור ההשקעות בתיק", ומשרדיה נמצאים בפלורידה, ארה"ב.

בית ההשקעות אלטשולר שחם עוסק בתחום השירותים הפיננסיים ומנהל כ-94 מיליארד שקל. הוא הוקם בשנת 1990 על ידי גילעד אלטשולר וקלמן שחם. מדובר בבית השקעות מהמובילים במשק, ולאורך השנים הוא מציג גידול ניכר בהיקפי הנכסים שהוא מנהל. הוא פועל בשלל תחומים, ובראשם גמל, השתלמות ופנסיה, קרנות נאמנות ותיקים מנוהלים.

בבית ההשקעות יש פעילויות נוספות, ובהן קרן גידור, ש"מיועדת ומוצעת למשקיעים כשירים בלבד", ופעילות ניהול אופציות לעובדים ומנהלים באמצעות אלטשולר שחם בנפיטס.