נעילה אדומה בוול סטריט; מניית וולמארט ירדה ב-10%

הכנסות וולמארט עמדו על כ-136 מיליארד דולר ברבעון; הרווחים אכזבו את המשקיעים ■ הום דיפו רשמה גידול אדיר במכירות; הכתה את התחזיות בגזרות הרווח וההכנסות ■ ג'ארד קושנר מסתבך בחקירה הרוסית בארה"ב?

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

נעילה אדומה היום (ג') בוול סטריט. ביום ו' האחרון ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, על רקע חשיפת כתבי אישום שהגיש הפרקליט רוברט מולר נגד 13 חשודים בפרשת ההתערבות הרוסית בבחירות 2016 לנשיאות בארה"ב. ב-CNN דווח אמש כי ג'ארד קושנר, הנשוי לבתו של הנשיא טראמפ, איוונקה, עומד במרכזו של אפיק חקירה משמעותי בחקירתו של מולר. (לסיפור המלא)

 

ענקית הקמעונאות האמריקאית, וולמארט , פרסמה היום את דוחותיה הרבעוניים, כאשר נתוני הרווח נפלו מתחת לתחזיות האנליסטים - וגרמו לצניחת המניה במסחר המוקדם. לעומת זאת, נתוני ההכנסות והמכירות היו גבוהים מהצפוי. החברה רשמה רווח של 1.33 דולר למניה לעומת הצפי לרווח של 1.37 דולר למניה. בשורה העליונה, רשמה החברה הכנסות של 136.27 מיליארד דולר לעומת התחזיות שצפו הכנסות של 134.93 מיליארד דולר. המכירות עלו בקצב של 2.6%, לעומת הצפי לעלייה של 2.2%. הרשת הציבה את תחזיות הרווח ל-2019 על הטווח בין 4.75-5 דולר למניה. 

וולמארט / צילום: רויטרס
 וולמארט / צילום: רויטרס

הום דיפו , שמתחרה עם וולמארט, בין היתר, בשווקי כלי הבית וחומרי הבניין, פרסמה גם היא את הדוחות לרבעון האחרון של 2017 - בהם הציגה נתוני רווח והכנסות מעל לצפי האנליסטים. מכירות הרשת עלו ב-7.5% - נתון מרשים ביותר לרשת שמחזיקה אלפי סניפים. הפדיון ללקוח עמד על 64 דולר, לעומת 60.65 דולר ברבעון המקביל אשתקד. "ההתחייבות המתמשכת שלנו לשפר את חוויית הקמעונאות עבור הלקוחות שלנו ולספק מוצרים חדשניים ומותאמים הובילה לשיאים במכירות והכנסות בשנת 2017", אמר מנכ"ל ויו"ר החברה, קרייג מניר.

הבנק הגדול באירופה, HSBC  הבריטי, הציג במסגרת דוחותיו ל-2017 כי הרווח לפני מס יותר מהכפיל עצמו במהלך השנה, והגיע לסכום של 17.2 מיליארד דולר. הבנק מייחס את הצמיחה האדירה ברווחים להיעדר עלויות רה-אורגניזציה שנרשמו בעבר. HSBC הודיע כי ירחיב את בסיס ההון שלו באמצעות גיוס 7 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2018, וציין במקביל את יומו האחרון של מנכ"ל הבנק, סטיוארט גוליבר, בתפקיד. מחליפו הוא ג'ון פלינט, שכיהן כראש חטיבת הבנקאות הקמעונאית וניהול ההשקעות.

 

בסוף השבוע דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" על השינוי בשכרם של המנכ"לים בבנקי ההשקעות הגדולים של וול סטריט ב-2017. למשל, מנכ"ל גולדמן סאקס , לויד בלנקפיין, השתכר כ-24 מיליון דולר, עלייה של 9% מהשנה הקודמת. הקפיצה הגדולה ביותר בתגמול הייתה של מייקל קורבט, המנכ"ל היחיד מבין החמישה שאיננו מכהן גם כיו"ר הבנק שלו, סיטי . קורבט תוגמל בכ-23 מיליון דולר תמורת עבודתו ב-2017, עלייה של 48% משכרו ב-2016. (לסיפור המלא)

מייקל קורבט / צילום: שאטרסטוק
 מייקל קורבט / צילום: שאטרסטוק

ג'נרל אלקטריק  בוחנת אפשרות למכירת חטיבת מנועי הגז התעשייתיים שלה - כך דווח ב"רויטרס". שוויה של החטיבה מוערך בכ-2 מיליארד דולר.

יצרנית השבבים קוואלקום  העלתה את הצעתה לרכישת תאגיד המוליכים-למחצה NXP  ל-127.5 דולר למניה - עלייה של כ-16% לעומת ההצעה הקודמת. המהלך מתבצע על רקע מאמציה של ברודקום  לרכוש את קוואלקום עצמה עבור 121 מיליארד דולר. ברודקום מסרה בעבר כי הצעתה לרכישת קוואלקום - שנתקלה בהתנגדות - תלויה בביטול עסקת NXP או סגירתה במחיר נמוך מ-110 דולר למניה.

מפעל NXP בהולנד / צילום: שאטרסטוק
 מפעל NXP בהולנד / צילום: שאטרסטוק

חברת הכרייה BHP ביליטון  רשמה זינוק של 25% ברווח במחצית השנה האחרונה, וכן הודיעה על העלאה של הדיבידנד - מ-40 סנט למניה ל-55 סנט למניה.

לפי דיווח ב"ניקיי" היפני, סמסונג חתכה את תפוקות הייצור של פאנלי OLED על רקע חולשה בביקושים בשוק - בעיקר כתוצאה מהצמצום בייצור מכשירי האייפון X של אפל .