שניצל התירס מאחור: טבעול תיכנס לתחום מועשרי החלבון

בתקופה הקרובה החברה תשיק מוצרים כמו כדורי בשר והמבורגר צמחוני מועשרים בחלבון ובהמשך השנה נתחי עוף צמחוניים ■ הסיבות למהלך הן צמצום צריכת הבשר בישראל ובעולם וכן הירידה שטבעול חווה במכירות שניצל התירס

לא רק יצרניות חלב כמו תנובה ושטראוס שוקדות בתקופה האחרונה על פיתוח מוצרים עתירי חלבון, גם בטבעול של אסם ישיקו מוצרים כאלה בהשקעה של 6 מיליון שקל.

בתקופה הקרובה החברה תשיק מוצרים כמו כדורי בשר והמבורגר צמחוני מועשרים בחלבון ובהמשך השנה נתחי עוף צמחוניים, מוצר שבפיתוחו הושקעו כ-8 מיליון יורו במרכז הפיתוח העולמי של נסטלה.

הסיבות למהלך הן צמצום צריכת הבשר בישראל ובעולם מצד אחד; ומצד שני הירידה שטבעול חווה במכירות שניצל התירס, המוצר הפופולרי ביותר בשוק תחליפי הבשר, שטבעול נהנית משליטה בו.

הירידה נובעת כנראה מטעמי הצרכנים שעברו למוצרים בריאים יותר, שכן שניצל התירס לא הכיל חלבון ונחשב בעיני תזונאים רבים ל"פחמימה ריקה". מכירות שניצל התירס נאמדו ב-2017 ב-99 מיליון שקל, מתוך שוק תחליפי הבשר שהסתכם ב-232 מיליון שקל. בעוד כלל השוק ירד ב-0.7% בלבד, מכירות שניצל התירס ירדו ב-6.8%, זאת אף שנכנסו לקטגוריה מתחרים במותג הפרטי כמו שופרסל ורמי לוי. קטגוריות אחרות של טבעול, קטנות בהרבה, כמו בישול ביתי, ירקות ומוצרי דלי-קלוריות, דווקא צמחו.

בניסיון להתמודד עם הירידה הזו אף השיקו לאחרונה בטבעול שניצל מועשר חלבון, אך בשלב זה הוא נמכר ליד המוצר הרגיל.

לדברי אבי בן-אסאייג, מנכ"ל חטיבת המזון באסם, היעד הוא להמשיך ולפתח את הקטגוריות הללו ולהרגיל את הצרכן למוצרים עשירים יותר בחלבון.