נתניהו: אני מנהל שיח מול האמריקאים בנושא החלת הריבונות

אתמול אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ: "כרגע הפלסטינים אינם בעניין… בכל הנוגע לישראל, גם לגביה אני לא בטוח לחלוטין שהיא כרגע בעניין של לעשות שלום, אז נצטרך פשוט לחכות ולראות מה יקרה"

בנימין נתניהו / צילום:Denis Balibouse, רויטרס
בנימין נתניהו / צילום:Denis Balibouse, רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם היום הודעה, בסיום ישיבת סיעת הליכוד לפיה הוא מנהל שיח עם האמריקאים בנושא החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. לדבריו, "מזה זמן אני מנהל שיח בנושא מול האמריקאים עם שני עקרונות מלווים: תיאום ככל האפשר מול האמריקאים שהקשר איתם הוא נכס אסטרטגי למדינת ישראל וגם להתיישבות. זו צריכה להיות יוזמה ממשלתית ולא פרטית כי מדובר במהלך היסטורי."

אתמול הניחו חברי הכנסת יואב קיש (הליכוד) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) את חוק החלת הריבונות הישראלית על ההתנחלויות. נתניהו ביקש במהלך סוף השבוע שלא להעלות את החוק לדיון, ואחרי חדירת המל"ט האיראני לתוך שטח ישראל והפלת המטוס הישראלי, הדיון בהצעת החוק הפרטית בוועדת שרים לחקיקה נדחתה לבקשתו, גם בשל המצב הביטחוני.

כעת בסיום ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, נשלחה ההודעה לעיל, לפיה הנושא נמצא על הפרק בשיחות מול האמריקאים.

אתמול אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בראיון ל'ישראל היום' שהפלסטינים והישראלים אינם נראים לו בכיוון של לעשות שלום: "כרגע הפלסטינים אינם בעניין … בכל הנוגע לישראל, גם לגביה אני לא בטוח לחלוטין שהיא כרגע בעניין של לעשות שלום, אז נצטרך פשוט לחכות ולראות מה יקרה".