גורמים בצבא: איראן עושה בבסיס שליד העיר תדמור - כבשלה

לפי הגורמים הצבאיים, האיראנים עושים שימוש בבסיס זה להעברת אמצעי לחימה התקפיים לסוריה - כחלק מבניין הכוח הייעודי נגד ישראל

תדמור, סוריה / מפה: Apple מפות
תדמור, סוריה / מפה: Apple מפות

גורמים בצה"ל אמרו הערב (שבת) כי בחודשים האחרונים איראן עושה שימוש בבסיס חיל האוויר T-4 הסמוך לעיר תדמור שבסוריה - כבשלה. זאת, תוך קבלת גיבוי מכוחות צבא סוריה ובאישור המשטר הסורי שבראשות הנשיא בשאר אסד.

לפי הגורמים הצבאיים האיראנים עושים שימוש בבסיס זה להעברת אמצעי לחימה התקפיים לסוריה - כחלק מבניין הכוח הייעודי נגד ישראל. פעולות אלה נעשות בכסות של תמיכה בלחימה נגד גורמי הג'יהאד העולמי שאיתם נלחמת סוריה בסיוע הרוסים והאיראנים במהלך השנים האחרונות.

לדברי גורמים בצה"ל, "הפעולות שבוצעו ביממה האחרונה מוכיחים כי עניינה האמיתי של פעילות זו הוא פעולה ישירה ואלימה נגד ישראל".

הבסיס שליד תדמור / צילום: דו"צ
 הבסיס שליד תדמור / צילום: דו"צ

עוד אמרו הגורמים כי בפעולה האיראנית התממשו כל האזהרות הישראליות נגד ההתבססות של איראן בסוריה, שכן מדובר בפעולה התקפית יזומה וישראל נאלצה להגיב עליה.

יצוין כי המל"ט האיראני שיורט לפנות בוקר באמצעות מסוק אפאצ'י של חיל האוויר המריא משדה התעופה הצבאי T-4 ומאוחר יותר הופצץ על ידי חיל האוויר. כך הותקף והופצץ גם קרון השליטה והבקרה שממנו הופעל המל"ט האיראני - זאת בזמן שהיה בתנועה.