נעילה שלילית בבורסה בת"א; טבע ואופקו הובילו את הירידות

ירידות שערים בבורסות וול סטריט ■ תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי חזרו לרמה של 2.84% ■ טבע פרסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2017 כולה

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ה') בירידות. אמש נרשמה תנודתיות בוול סטריט, כשבסיום המסחר נרשמו ירידות שערים. המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות, על רקע מגמה דומה באירופה.

 

בארה"ב עבר אמש תקציב בסנאט לשנתיים מה שגרם למשקיעים בשווקים הפיננסים לחזור להיערך לרפורמות מרחיקות הלכת של הבית הלבן בעידן טראמפ. לאחר העברת התקציב (תקציב שכולל עלייה בהוצאה הממשלתית במקביל להפחתות מסים משמעותיות) עברו השווקים לירידות ותשואות האג"ח חזרו לעלות לרמה של 2.84%. ההערכות כעת בניו-יורק שהפדרל ריזרב יאיץ את מדיניות הצמצום המוניטרי, לאחר שעננת חוסר הוודאות סביב התקציב הוסרה. מטבע הדברים, כשהערכות כאלה קורמות עור וגידים, המשקיעים מעדיפים לעבור לשבת על הגדר, ומכאן המעבר לירידות בשוק המניות והחזרה של תשואות האג"ח לרמה של 2.84%.

כאן המקום לציין כי נראה כי רמה של 2.85% בתשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים, זו רמה של שיווי משקל. בתחילת השבוע כשהתשואות הגיעו לרמה הזו התהפכה המגמה והן ירדו חזרה לרמה של 2.75% ושוק המניות הגיב בהתאם. צריך לזכור שהפדרל ריזרב מוכר מידי חודש אג"ח בהיקף של 20 מיליארד דולר והפירמות האמריקאיות הגדולות שנערכות להחזרת כספים לארה"ב מוכרות אג"ח כדי להיפגש עם מזומנים, אלה כמו גם אלה ממשיכים ללחוץ את התשואות בשוק האג"ח לעליות.

בתל-אביב ריכזה עניין היום מניית טבע , לאחר שהחברה פרסמה בצהריים את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הרביעי ולשנת 2017 כולה. ענקית התרופות הכתה את התחזיות בדוחות הראשונים בעידן שולץ -עקפה את תחזיות ההכנסות, הרווח והתזרים ברבעון הרביעי. עם זאת, הורדת התחזיות ל-2018 שולחת את המניה לירידות. נציין כי טבע נסחרת מאז פורסמה תוכנית ההתייעלות שלה סביב ה-21 דולר למניה, ונראה כי בסך-הכול המשקיעים מעריכים שקאר שולץ יצליח להוציא לפועל את תוכנית ההבראה שלו לחברה. (לדוח המלא)

שפיר הנדסה  דיווחה כי חוקרי המשטרה הופיעו לחיפוש במשרדיה בשל חשדות לתשלום לבכירים ברומניה. שפיר הודיעה כי מדובר בפעילות שהופסקה.