שת"פ אסטרטגי בין SQream מתל-אביב לענן של עליבאבא

חברת הסטארט-אפ שפיתחה טכנולוגיית ניהול מידע תשתף פעולה עם ענקית האניטרנט עליבאבא ■ "השותפות תאפשר ללקוחות עליבאבא גישה לטכנולוגיית אחסון מידע אמינה וגמישה"

עליבאבא / צילום: רויטרס
עליבאבא / צילום: רויטרס

חברת הסטארט-אפ SQream, הפועלת מתל-אביב וניו-יורק ופיתחה טכנולוגיה לניהול מאגרי מידע, הודיעה היום על הסכם שיתוף-פעולה עם Alibaba Cloud, זרוע מחשוב הענן של עליבאבא הסינית. במסגרת שיתוף-הפעולה יפעלו יחד החברות להציע את הפתרון של SQream ללקוחות הענן של עליבאבא.

SQream, שהוקמה ב-2010, מעסיקה 46 עובדים, מרביתם במרכז הפיתוח בתל-אביב, ובעקבות שיתוף-הפעולה היא מתכוונת להכפיל את היקף כוח האדם בשנה הקרובה. מייסדי החברה הם המנכ"ל עמי גל, סמנכ"ל הטכנולוגיות רזי שושני, וקוסטיה ורקין, שכבר אינו עובד בחברה. על פי אתר קראנצ'בייס, SQream גייסה עד היום 7.4 מיליון דולר.

"השותפות תאפשר ללקוחות עליבאבא גישה לטכנולוגיית אחסון מידע אמינה וגמישה, המאפשרת גישה מהירה למידע בהיקפים שבין 10 טרה-בייט לכמה פטה-בייט", נכתב בהודעה שפרסם הסטארט-אפ. על פי ההודעה, הפתרון של SQream מאפשר לנהל ולהפיק בינה עסקית ממאגרי מידע גדולים בהוצאה פחותה על חומרה וכוח אדם.

לדברי מנהל השיווק של החברה, דיויד לייכנר, "פיתחנו בסיס נתונים חדשני שרץ על המעבד הכי מהר שקיים בשוק, כדי לאפשר לחברות לעשות אנליזה של מאות טרה-בייט של מידע, משהו שהוא בלתי אפשרי היום. כיום אין לנו לקוחות בסין, ושיתוף-הפעולה עם עליבאבא נועד לייצר מוצר מותאם ללקוחות שלה. לעליבאבא יש את הענן שהגידול שלו הוא הכי מהיר בשוק היום".

פיתוח המוצר של SQream ארך זמן רב, ורק ב-2015 החלה ההטמעה שלו אצל לקוחות. לייכנר סירב לומר כמה לקוחות צברה החברה מאז, כולל אם מדובר בסדרי גודל של עשרות או מאות, וכן להתייחס לשאלה אם הסכם שיתוף-הפעולה כולל השקעה. "יש לנו לא מעט לקוחות ברחבי כל העולם ואנחנו לא משתפים את הכמות או את הצפי, אבל זה די ברור שאם יש שיתוף-פעולה עם עליבאבא, הכוונה היא להגדיל את כמות הלקוחות מאוד משמעותית".